Vliegen in China

• Desperado

Hallo allen

Ik zit nu in Hong Kong ( wat een stad !! )

Woensdag met de trein naar Guangzhou daarna met het vliegtuig naar Xiamen

Hoe is het vliegen lokaal in China ?

Gaat dat een beetje professioneel of kan ik beter de trein nemen ?

Misschien een overbodige vraag maar ben benieuwd naar jullie ervaringen

• joop

Hoi Desperado

Er gaan 7 vluchten per dag op het door jou aangegeven traject.

Standaardprijs $105. met korting $ 70,-

Vliegen in China? Inchekken ed gaat net als thuis. Op de borden kijken en je mist niets.

duur van deze vlucht 1uur en 5 min

bij de tiketbrooker www.elong.net

zag ik de volgende aanbiedingen

3,5 en 7 dec 200rmb

4,6 en 8 dec 400 rmb

komt nog wel wat fee bij, maar voor dergelijke prijzen ga je toch niet per trein?

trein vertrek 19.00u aankomst 08.15 u

duurt iets meer dan 13 uur

prijs softsleeper $39

goede reis

joop

• Mark

Als je ca. 1 dag van tevoren via Elong je vlucht boekt, kan de korting oplopen tot 45%. Zelf is mij het volgende gelukt: vanuit Xi'an op het vliegveld 3 uur voor vertrek een ticket kopen bij het kantoor ter plaatse (dus echt last minute), en 70 % korting krijgen. Moet er natuurlijk wel plaats zijn in het vliegtuig, maar daarin ben ik nooit teleurgesteld. En Xi'an > Beijing is een zeer populaire route!

• Ron Korving

In Xian heb ik (in het theehuis bij het terra cotta leger) een beker gekocht die van kleur verandert als er hete vloeistof in komt. Mijn collega, die ons na 12 jaar prettige samenwerking gaat verlaten, is hier helemaal weg van en ik vraag mij af of ik voor haar zo'n beker als afscheidskadootje ergens in Nederland kan kopen.

Heeft iemand een tip?

Peggy.

• Ron Korving

Sorry, foutje van mijn kant! Dit bericht had niet onder “Vliegen in China geplaatst” moeten worden maar onder een apart onderwerp.