verblijf in Lijiang en Dali

• china

Ivm plannen voor eind mei ben ik benieuwd of iemand tips heeft voor overnachtingen in Lijiang en Dali. Andere tips tav deze plaatsen zijn natuurlijk ook van harte welkom.

• ruud

wij hebben in Old Dali in het Yu Yuan Hotel geslapen. heel erg goed en een prima prijs/kwaliteit verhouding. tel. 0872-2673267.

In Lijiang hebben we in de Naxi Inn geslapen van een voormalig lid van het gelijkgenaamde orkest. Dat was No 30,n Jishan lane xinyi stret, old town. De kaartjes voor het concert van de oude mannen hebben we wel bij het concertgebouw zelf gekocht want dat was goedkoper, btw! Het was een prima plaats met gratis zang overdag van de eigenaresse.

groetjes,

ruud

• joop

Een heel mooi hotelletje in Dali vindt je hier.

http://www.china-travel.nl/guesthouse.htm

Het wordt gerund door Jim en Henriettte. Zij is nederlandse

Jim kan je heel veel over de omgeving vertellen.

Een genot om er te zijn

suc6

joop

• ruud

Joop,

wij zijn daar eerst geweest maar werden slecht geholpen door de dames achter de receptie (hadden het druk met elkaar en duidelijk geen zin). Hoewel onze indruk was mooie binnenkomst, alleen na het zien van twee kamers iets minder; en zijn dus verder gegaan.

Misschien dat we het niet hebben getroffen en hadden ze een slechte dag, en waren er alleen nog mindere kamers. Maar op de hoek van ‘Jim’ is het hotel waar we toen zijn geweest, en we hadden niets te klagen meer in ieder geval….

Ook hebben we hier onze rugzakken achtergelaten toen we twee dagen gingen fietsen om het meer.

Maar keus genoeg…

ruud

• Jeanine

In de oude stad van Dali vind je wel een hotel in International street.

Bij het internetcafe weet men wel waar je kunt zijn.

In Lijaiang zijn vele hotels. In de oude stad: wel te voet dus!

In Dali heb ik in een hotel in International street gegeten: ik wilde even plassen: het toilet was in de keuken: er was geen deur. Gewoon in de keuken!

Ik had geen trek meer.

Let goed op waar je eet!!!!

Wij zijn erg ziek geworden ondanks alle inentingen.

• sonja

Wij hebben in Dali even buiten de stadsmuur geslapen bij Jims peace hotel. uitstekend ontbijt en Nederlandse muziek op de koop toe. Ze regelen ook een aantal trips in de omgeving