tassen invoeren

• Nina

Hallo, ik ga misschien 2000 boodschappentassen in China laten maken. Mijn contactpersoon heeft weinig ervaring met het verschepen naar Nederland. Nu ben ik aan het uitzoeken hoe het zit met de verscheping, invoerrechten etc. Ik hoor wel eens dat mensen naar Dordrecht gaan om hun zending af te halen. Maar het moet toch ook gewoon naar een adres in NL verstuurd kunnen worden. Kan dit inderdaad, en hoe gaat het met de invoerrechten? Krijg je daar een factuur van toegestuurd? Ik heb al gezocht op diverse sites, maar het is altijd wel prettig om informatie van een ervaringsdeskundige te krijgen. Wie weet hier meer over?

Dank alvast voor je reactie,

Nina

• Desperado

Beste Nina.

Om te beginnen moet je een goede forwarder in China zoeken die de goederen

ophaalt bij de leverancier.

Ik werk bv bij Kuehne + Nagel , www.kuehne-nagel.com

Wij hebben tientallen vestigingen in China die alles wereldwijd exporteren voor

onze klanten.

Zij regelen dus alles zelf hoef je eigenlijk niets te doen.

Zij regelen dat de tassen bij de supplier opgehaald worden en verscheept naar

Rotterdam , duurt tussen de 4 en 5 weken.

Na aankomst in Rotterdam klaren wij voor je in ,

en leveren de goederen bij je thuis af.

Invoerrechten worden door ons voorgeschoten ook de btw indien nodig.

Daarvoor krijg je een rekening , die dient normaliter vooraf betaald te worden.

Heb je meer info nodig dan hoor ik het wel.

Qua kosten kan een en ander aardig in de papieren lopen , tarieven ex

China zijn hoog op dit moment.

• Tony

Desperado schreef:

>

> Invoerrechten worden door ons voorgeschoten ook de btw indien

> nodig.

> Daarvoor krijg je een rekening , die dient normaliter vooraf

> betaald te worden.

> Qua kosten kan een en ander aardig in de papieren lopen , tarieven

> ex China zijn hoog op dit moment.

Toch vreemd dat invoerrechten en btw wordt voorgeschoten en je vooraf moet betalen.

Bovendien zijn er meer transporteurs die alles voor je regelen. Als je wil kan ik je wel een transporteur doorgeven per e-mail (ik doe dat niet hier ivm reclame). De invoerrechten zijn vast dus zijn nu niet hoog, btw hoef je als ondernemer niet te betalen en kosten voor een container transporteren zijn een paar duizend euro. Echter gezien het feit dat het 2000 tassen zijn is het de vraag hoeveel ruimte je nodig hebt en of je niet meer aan een courier (DHL, TNT, FEDEX, UPS) moet denken.

Tony

• cn

in reactie hierop, schat eerst wat totale inhoud is. Als het paar kubieke meters is dan kan je beter per DHL versturen. Die regelen dan ook veel paperrassen voor je.

Mag ook met TNT of UPS. Vanuit China verzenden en daar betalen is goedkoper dan betalen in Nederland. Kwestie van goed afspreken in China met je leverancier.

Eerst overal goed navragen en je zelf niet weg laten sturen.

Je kan ook per deel in containers versturen, maar dan kan je het beter zelf in Rotterdam halen. Houdt ook rekening met transportkosten in Nederland. Importheffing kan je ook krijgen, dat is afhankelijk van soort produkt, dit is na te vragen bij de douane, of anders gewoon afwachten,dat is altijd een verrassing ?!

Ik wens je succes, zaken doen is niet makkelijk. Motto is kopen is makkelijk , maar het zien te verslijten, Tsja, dat kan soms tegenvallen.

• Nina

….nou wat een service, al die tips! Hartelijk dank allemaal! Het zal wel DHL of iets dergelijks worden (sorry Desperado ;), het zijn plastic tassen en ik kan ze in gedeelten laten versturen.

Nogmaals heel hartelijk dank,

Nina

• Desperado

Hoi Nina geen probleem hoor.

Wil je altijd vrijblijvend van advies voorzien.

Succes.

• joop

he desperado

hoe was je reis naar china.??? Na al die tips op dit prikbord kon het niet fout gaan.

greetz

joop

• Desperado

hallo joop

ik zit nu in hong kong

echt een compleet andere wereld

ik hou jullie op de hoogte

• LLPY

Ik ben ook van plan spullen uit China naar Nederland importeren en opzoek naar informaties omtrents aangifte, invoerbelastingen, BTW en afhandelingen bij de douane. Mocht er iemand zijn die weten, hoor ik 't graag.Bedankt

• Nina

Hoi, ik heb laatst op een borrel iemand van Gonrand gesproken, een bedrijf dat int. transport regelt. Hij wist wel het e.e.a., dit bedrijf doet niet anders. Maar dat geldt natuurlijk voor meer van die global vervoerders. Je zou er es een kunnen bellen, maar ik weet niet hoeveel info ze geven maar dat merk je vanzelf. Anders natuurlijk iets van DHL ofzo, maar als het om grotere hoeveelheden gaat, dan zit je al snel aan containervervoer, ik weet niet of DHL dat ook doet (neem aan van wel). Succes, en mocht je nog handige tips hebben: drop ze ook even hier aub!

groeten!

nina