rijstvelden

• Michel

Hallo

Zoals velen wil ik rondom de olympische spelen naar China en daar een individueele rondreis maken.

In mijn reischema wil ik of de dragbone riceterasses opnemen of die in YuanYuang

Welke van de 2 is het beste bereikbaar en het meest de moeite waard?

Groeten Michel

• Jurgen

Hoi Michel,

Waarom ga je juist tijdens de OS naar china? De prijzen schieten op dit moment omhoog door de OS. Als je niet specifiek voor de OS gaat, zou ik een maandje eerder of later gaan.

Gr.

Jurgen

• Tony

Longshen/Ping An is makkelijker bereikbaar is een ruime halve dag per bus vanuit Yangshou.

YuanYang heeft ook nog minderheden maar is 1,5 dag reizen vanuit Kunming. Je komt dan ook onderweg nog langs Jianshui wat ook een zeer interresante stad is. Vanuit Kunming kun je ook nog naar Shilin (Stenen Woud).

Beide rijstveld gebieden zijn nagenoeg even mooi. Dus het ligt meer aan de rest van je reis.

Tony

• Michel

Heb wel kaarten aangevraagt voor de voetbal finale (23ste) maar ik wil met de transmongolie express. als ik in Beijing aankom zijn de spelen in hun laatste week, en daarna trek ik door het land qua prijzen verwacht ik wel dat ze hoog liggen maar naderhand weer omlaag gaan.. of heb ik t mis

Heb deze reis al vaak genoeg uitgesteld en vind t tijd om nu eens actie te gaan ondernemen.

• Ferdinand

Eind juli 2007 in Ping An geweest: supermooi!

• angela

Hoi, ik ben net een paar dagen in yuan yang geweest, het was fascinerend mooi maar wel tijdrovend. Als je interesse hebt dan stuur maar een mail voor het reisverhaal en fotos, groet Angela

• Jaap

Hallo

Natuurlijk is Yuanyang vele malen moier dan de rijstvelden bij Longyi. Sprookjesachtig is het bij Yuanyang van januari tot en met maart. Neem de tijd ervor en blijf er en wek. Ga elka dag naar een ander gebied. Het is bovendien nog niet zo een poppenkast als Longyi. Dit is de dichtbij Yangshuo waar al de backpackers en ander toersiten komen. Bovendien is Jianshui met vlakbij het prachtige dorp Tuanshan zeer de moiete waard.