vaccinaties China

• christel

Hoi allemaal,

Ik ga in januari naar China. De GGD heeft de volgende vaccinaties aanbevolen: DTP, tyfus, gele koorts en geelzucht. Verder wordt geadviseerd om malariapillen te slikken. Wat is jullie ervaring hiermee? Is dit echt nodig…in het verleden ben ik meerdere keren afgeweken van hun advies! Uiteraard snap ik dat alles op eigen risico is. Groet, Christel

• Mark

Het ligt eraan in welk deel van China je gaat verblijven. DTP, buiktyfus en hepatitis A in ieder geval nemen (kosten ca. 80 Euro), hepatitis B als je er langer als een jaar zit en/of heel intensieve contacten hebt. Geelzucht is zelfs verplicht als je naar een gebied reist waar het heerst, of er vandaan komt. En malaria? Tja, daar zijn zoveel verschillende meningen over, en is ook weer afhankelijk van het gebied en/of verblijfshoogte. Veel plezier in China, het is fantastisch!

• Tony

Ik ben geen arts dus je kunt niet op mijn advies afgaan maar ik heb nog nooit van gele koorts gehoord in China. Verder is China vrij koud in januari dus het grootste deel heb je al geen muggen laat staan Malaria. De enige hoek kan zijn Zuid-Oost China rondom Guangzhou.

Tony

• rob

Ik kom net uit de provincie Yunnan en Sichuan en daar worden door de GGD malariapillen voorgeschreven. Ik had gelukkig niets bij mij. Het was er nu te koud voor malaria. Overdag met de zon was het overigens heerlijk.

• Tony

Het grootste deel van Yunnan ligt boven de 1600m en is sowieso malaria vrij ook in de zomer. Dit is alleen nog niet doorgedrongen tot de GGD.

Tony

• marcochinadiver