vaccinaties China

• christel

Hoi allemaal,

Ik ga in januari naar China. De GGD heeft de volgende vaccinaties aanbevolen: DTP, tyfus, gele koorts en geelzucht. Verder wordt geadviseerd om malariapillen te slikken. Wat is jullie ervaring hiermee? Is dit echt nodig…in het verleden ben ik meerdere keren afgeweken van hun advies! Uiteraard snap ik dat alles op eigen risico is. Groet, Christel

• Mark

Het ligt eraan in welk deel van China je gaat verblijven. DTP, buiktyfus en hepatitis A in ieder geval nemen (kosten ca. 80 Euro), hepatitis B als je er langer als een jaar zit en/of heel intensieve contacten hebt. Geelzucht is zelfs verplicht als je naar een gebied reist waar het heerst, of er vandaan komt. En malaria? Tja, daar zijn zoveel verschillende meningen over, en is ook weer afhankelijk van het gebied en/of verblijfshoogte. Veel plezier in China, het is fantastisch!

• Tony

Ik ben geen arts dus je kunt niet op mijn advies afgaan maar ik heb nog nooit van gele koorts gehoord in China. Verder is China vrij koud in januari dus het grootste deel heb je al geen muggen laat staan Malaria. De enige hoek kan zijn Zuid-Oost China rondom Guangzhou.

Tony

• rob

Ik kom net uit de provincie Yunnan en Sichuan en daar worden door de GGD malariapillen voorgeschreven. Ik had gelukkig niets bij mij. Het was er nu te koud voor malaria. Overdag met de zon was het overigens heerlijk.

• Tony

Het grootste deel van Yunnan ligt boven de 1600m en is sowieso malaria vrij ook in de zomer. Dit is alleen nog niet doorgedrongen tot de GGD.

Tony

• marcochinadiver

Volgens het Haven Ziekenhuis (Travel Clinic) moet je zelfs bij je vaccinatie buro nagaan of je vaccinaties tegen hondsdolheid (rabiës) nodig hebt. Kijk voor de gein maar een op: http://www.travelclinic.com/222/china.htm Je kan het zo gek niet bedenken of ze raden het aan, maar ze geven niet aan of het echt wel nodig is. Kortom:“Niemand weet het” en jij en andere zitten er maar mee. Of is het misschien toch gewoon geldklopperij?

Mijn vriendin en ik zijn de hele maand februari in China en wij zouden ook wel eens willen weten wat wel of wat niet te laten injecteren of te slikken.

• Jeanine

Hallo,

Malaria is niet nodig. Zeker niet in de winter.

De overige dingen zou ik wel doen.

Er zijn vieze toiletten zonder doorspoelmogelijkheden. Er zijn rijtjes toiletten: met lage muurtjes: ze spoelen niet door. Heel erg vies allemaal.

De restaurants zijn niet schoon.

Wij hebben wel wat opgelopen: maar wat weten we nog niet.

Erg voorzichtig zijn dus: goed ontsmetten alles: veel doekjes meenemen,

let op wat je eet en waar.

Wij legeerden in goede hotels maar zijn toch ziek.

• Arend

Hoi,

Ben al meer dan 10 x naar China geweest, zomer of winter, en heb nog nooit me laten in enten.

Gewoon gaan,

ben 1 x ziek geweest, gewoon even naar de huisarts gaan in china, deze medicijnen zijn meestals nog beter dan je hier in NL krijgt, en natuurlijk veel goedkoper .Dus wees gerust

Groet,

Arend