De Grote Muur bij Mutianyu in december

• carla

Wij gaan met de kerst naar beijing en willen o.a een stuk muur bezoeken. Wat kunnen we in de winter verwachten? Is het er dan ook druk of is het uitgestorven? Doet de kabelbaan het?

• ruud

Ik zelf zou geen kabelbaan nemen maar lopen en een ander stuk nemen bv, Jinshanling-Simatai omdat het daar zeker niet zo druk zal wezen als ergens anders. Het is koud, maar met een erg strakblauwe hemel. Als je gaat wandelen zorg dat je goede wandelschoenen heb, welke zeker zijn bij Jinshanling. Voor eventuele verdere info

http://www.geledraak.nl/html/page416.asp#mutianyu

groet ruud

• ruud

sorry, het is juist waarschijnlijk wel heel erg warm in tegenstelling tot wat ik hiervoor aangaf “koüd”. Ik was even in de veronderstelling dat de spelen in jan. zijn maar het is dus 8 augustus…..

Wij waren daar j.l. juni en het was 40 gr. C tijdens het lopen!

ruud

• ruud

zie hieronder re: grote muur

• carla

hoi ruud,

Misverstandje? In december is het echt koud op de muur en daarom vragen wij ons ook af wat we kunnen verwachten. Is het echt toeristisch dan, en kan je met de kabelbaan naar boven. Deze zomer waren we in Simatai, was erg mooi, maar nu willen we naar een ander stuk.

Ik had inderdaad al de informatie op de Gele Draak erop nagelezen maar vond geen aanwijzingen over hoe het in de winter is.

groeten carla

• ruud

inderdaad Carla, zeg maar misverstand! In ieder geval weet ik verder niet hoe temperatuur en omstandigheden dan zijn. Maar volgens mij als je een beetje op google zoekt kom je er wel achter. Er is ook nog een site geheten chinabackpacker.com die kan je ook proberen, heel goed!

groetjes Ruud

• marieke

Hoi Carla,

Wij waren een paar jaar geleden in januari in Peking en bezochten toen de Chinese Muur bij Badaling.Ja, er waren inderdaad redelijk wat toeristen en dus ook toeristische stalletjes. Aan de hoeveelheid van de stalletjes was ook te zien dat het in het hoogseizoen daar vele malen drukker was.

Afgelopen zomer was ik o.a. in Lijiang en Yangshuo en het toerisme wat ik daar aantrof oversteeg in grote mate het toerisme in januari in Beijing. Nu is het toerisme wellicht ook flink toegenomen de laatste jaren, maar ik denk dat sowieso januari vele malen rustiger is!

Ik vond -om een lang verhaal korter te maken- in elk geval Badaling reuze meevallen, terwijl dit wordt omschreven als de “ergste” plek!

En, ik vond het bijzonder om in de winter in Peking te zijn. Prachtig helder weer en één dagje sneeuw!

Veel plezier!!!!!

Groet, Marieke