Rondreis tijdens Olympische Spelen

• Marije

wij bezoeken Peking tijdens de olympische spelen na ons bezoek aan de olympische spelen willen wij een rondreis (individueel) door china maken en afsluiten in Shanghai. Is het verstandig om alles van te voren te boeken vanuit Nederland met een nederlandse reisorganisatie of kunnen wij in Peking alles regelen voor onze rondreis? Graag ontvangen wij jullie tips.

• wim en Josephine

Hoi Marije,

Wij gaan de reis omgekeerd maken: eerst 3wk rond vanaf Shanghai en afsluitend 5dg. beijing met OS. Ben daarom al een tijdje bezig me te orienteren over hoe en wat te organiseren. Wij( gezin met zoon van 12j.)gaan het allemaal zelf organiseren. Vlucht en 1e en laatste hotel vanuit nederland. de rest vanuit China zelf.

mbt de vlucht:

las vanochtend in de krant dat vanaf mei-2008 ‘'Air Berlin’' goedkope vluchten gaat verzorgen naar Beijing en Shanfhai.

Als je net zoveel plezier krijgt in het ‘'napluizen’' van alles, dan vliegt de tijd tot de zomer van 2008.

gr. Wim

• ruud

Als je na je bezoek vanuit Beijing ergens heen wil gaan moet je zeker wel zorgen dat je ruim op tijd tickets heb voor de trein anders heb je kans denk ik dat ze misschien vol zitten. Maar er gaan genoeg bussen en daar is genoeg plaats….

Met een vliegtuig is het volgens mij in die periode ook erg moeilijk om direct weg te komen zonder vooraf iets te boeken, maar misschien weet iemand anders hier iets op te verzinnen…

groet,

ruud

• marije

Bedankt voor jullie tips. Wij hebben al een ticket met air berlin geboekt van dusseldorf naar peking en van shanghai naar dusseldorf in totaal zijn wij voor twee tickets 1050 euro kwijt (incl. toeslagen etc.). Dit is erg goedkoop vooral omdat het tijdens de spelen is!

Verder hebben wij nog contact gehad met china-online, maar zij verzorgen alleen de olympische spelen reis in augustus, welke mijn inziens veel te duur zijn. We hebben nu een offerte opgevraagd bij Van Verre. Aan de ene kant is het makkelijk dat alles van te voren geregeld is maar aan de andere kant betaal je volgens mij een stuk meer dan als je alles zelf regelt in China.

• Gemma

Beste Marije,

Herkenbaar verhaal!! Wij gaan ook vlak voor de olympische spelen naar Peking en vliegen ook vanaf dusseldorf. Wij gaan op 04-08-08 en ik keer terug op de 25e vanaf Hong Kong (mijn zus blijft daar). Wij gaan waarschijnlijk na Peking op eigen houtje de reis uitstippelen… Ik ben benieuwd of we jullie nog tegenkomen ;-)

Goede reis!

Gemma en Freke van Nimwegen