chengdu

• kim

hallo,

mijn man werkt bij de klm, en heeft eind november een reis naar chengdu. en ik ga mee!

ik weet van de panda breeding center af en van het boedhabeeld in leshan…

we zullen er vier dagen zijn. zijn er behalve deze twee ‘attracties’ nog andere dingen die zeker de moeite waard zijn?

en hoe is het weer in november daar?

alle tips zijn welkom!

groeten, kim

• ruud

De uitstapjes in Chengdu, enkele tips die wij ook hebben gebruikt voor we erheen gingen destijds:

Ø Bezoek aan de Opera,

Ø Eten bij één van de tempels (Zhaojue si of Wenshu si ) het is soms een gok, maar wel een lekkere gok. Vegetarisch dus je krijgt zo ie zo geen vreemde dieren op je bord.

Ø Winkelen in de Wenshustraat, gezellig oud gedeelte van Chengdu, veel (eigenlijk alleen maar) souvenirwinkeltjes, redelijke prijzen en vooral ’s avonds erg gezellig.

Ø Renminpark of één van de andere parken bezoeken. Het blijft een prachtig gezicht al die mensen die samen sporten, zingen en dansen. En een goede mogelijkheid voor kinderen om zich even uit te leven.

Ø Theedrinken in één van de vele theehuizen.

Ø Shoppen in Yanshikou, de ondergrondse markt waar geen einde aan lijkt te komen. Afdingen is een must.

Ø Even naar binnenkijken bij de winkel van Louis Vuitton, Dior en Todds,

Ø Uitstap maken naar de Leshan Boeddha en Mount Emei, trek hier minstens 3 dagen voor uit..

Wij hebben het niet allemaal gedaan maar het zijn tips…..

In ieder geval vervelen hoeft niet en wij zijn jaloers mochten er nog meer tickets te geef zijn…..

Jolanda en Ruud

• kim

Hartelijk bedankt voor jullie tips en ik zal er zeker naar kijken.