Gon Boa Saus maken

• RZ

Hallo ,

Ben al enige tijd op zoek naar een recept om zelf Gon Boa Saus te maken … dit is mijn favoriete saus als ik bij een chinees restaurant ga eten en zou deze saus ook graag thuis in eigen keuken willen maken.

Ik hoop dat iemand me kan helpen aan het recept ervan.

Met vriendelijke groet RZ

• Mark

Gon Boa? Gan Bao volgens mij. Uit Sichuan?

• RZ

Nou bij alle chinese restaurants schrijven ze Gon Boa Saus , maar het zou officieel inderdaad ook Gan Bao kunnen zijn , weet je toevallig zo het recept ervan ?

ik weet ondertussen al dat er chili , knoflook en ui in gaat , maar verder nog niets en ook geen hoeveelheden.

alvast bedankt

• Eric S'pore

Ik bedoel het echt niet verkeerd RZ, maar het eten in Chinese restaurants in NL heeft werkelijk niets met Chinees eten te maken?

Vraag je restaurant kok in het betreffende restaurant anders om het recept?

of ff googelen:

http://www.google.com/search?hl=en&rls=RNWE,RNWE:2005-05,RNWE:en&sa=X&oi=spell&resnum=0&ct=result&cd=1&q=gon+bao+sauce+recipe&spell=1

• Heidi

In een toko kun je deze saus vinden, kant en klaar in zakjes en volgens mij ook in een fles.

• Mark

Zelfgemaakt is altijd lekkerder. Sojasaus is (uiteraard) onderdeel ervan, maar in Sichuan zijn er zoveel verschillende smaken hiervan voorradig, dat het moeilijk te zeggen is welke variant je nou precies nodig hebt. Ik kan komend weekend eens informeren bij een restaurant, wie weet of de kok het geheim wil verklappen.

• Heidi

Grote kans dat ze ook in restaurants van die pasta gebruiken die je kant en klaar kan kopen. Zo niet, dan ben ik ook wel benieuwd!

Heb trouwens nog even gekeken in de toko dit weekend. Heb geen pot kunnen ontdekken. Alleen van die zakjes met de pasta erin.

• RZ

Ja kant en klaar is niet zo heel moeilijk te vinden inderdaad.

Maar ik zou echt graag het recept hebben om het zelf te maken , hoeft ook niet precies zo te zijn zoals in een chinees restaurant, als het er maar op lijkt. ( de basis dus ervan )

alvast bedankt