visum: Kan je dit in een week regelen?

• Sandra

Wij gaan in november naar Afrika en komen dan in mei een weekje terug in Nederland. Daarna vliegen we door naar Beijing.

Kunnen wij in een week een visum regelen of kan dit dan ook in Beijing, als we daar aan komen.

Visum al regelen in Afrika zal, denk ik, niet gaan.

Wie weet hier iets meer over?

• charles

Tuurlijk gaat dit. Gewoon naar de Chinese Ambassade in Den Haag gaat. Je moet er wel vroeg bij zijn, want ze hebben de regels verandert.

Succes

Charles

• Sandra

Maar dit duurt toch altijd langer dan een week?

En hoe bedoel je er vroeg bij zijn? Ik kan het toch niet nu al halen? Het gaat toch in op de dag dat je je visum ophaalt?

alvast bedankt!

sandra

• carla

sandra, als je op de site van de chinese ambassade kijkt zie je dat een visum € 35 kost en als je het binnen een dag wilt hebben, moet je voor 10 uur komen, dan betaal je €33 extra.

• Fengzi

Als je wilt kan je nu al een visum voor China regelen. p het visum-aanvraagformulier kan je aangeven vanaf welke datum je China binnen wilt komen en op welke datum je het land weer wilt verlaten.

Op het visum staat VOOR welke datum je China moet binnen komen. Het visum “gaat in” op het moment dat je bij de douane in China een stempel hebt gekregen.

Als ik jou was zou ik nu al et visum regelen, bijv. bij het Visumburo. Op hun website kan je nieuwe visum-aanvraagformulier downloaden. Of als je dicht bij Den Haag woont, dan kan je het vandaag allemaal al regelen.

• Shavani

Dank je, Fengzi!

hier heb ik wat aan!