Visum aanvragen

• Desperado

Allen dank voor de reacties.

Dit is mijn eerste trip naar China zakelijk en natuurlijk kom ik daar allemaal

best achter en op tijd maar dat is het leuke aan dit pb.

De ervaringen van de andere China gangers.

En Mark voor jou ik ga nog meer voor jou domme vragen stellen dus leef je uit.

• Janneke

Als je in de buurt van Den Haag woont, kun je het visum ook zelf gaan halen. Je vult het formulier in dat je van de site haalt, plakt er een pasfoto op en levert het in bij de Chinese Ambassade in Den Haag (open van 9-12 's ochtends). Je trekt een nummertje en gaat wachten totdat je nummer aan de beurt is. Dat kan lang duren want er staan vaak heel veel mensen, trek er zeker een uur voor uit, als je pech hebt langer. Na 4 dagen kun je het weer afhalen. Dan hoef je geen nummertje meer te trekken maar kun je in rij 6 gaan staan. Ik had de mazzel dat er niemand stond, dus ik was na 5 minuten klaar, soms staat er een rij maar zo lang als de aanvraag duurt het niet. Je betaalt 35 euro per visum (pinnen kan) en je krijgt je paspoort met visum erin weer mee.

• Prikker

Desperado,

Toch heeft Mark, ook al formuleert hij het niet sympathiek, wel degelijk een terecht punt.

Ik raad je aan iets meer initiatief te tonen in je voorbereidingen voor je reis anders ga je echt van een enorm koude kermis thuiskomen van deze China reis.

We leven in Nederland in een service industrie waarin iedereen klaarstaat om je te helpen en uit te brand te helpen of van ideeën te voorzien, dat is in China zeker niet zo. Je zult je dus tenminste minimaal een beetje zelf moeten kunnen oriënteren.

Dus Desperado… kom maar op met die slimme vragen.

(Maaruuh… ook voor domme vragen hebben we hier altijd wel een paar adviezen hoor)

• Desperado

Prikker , dank voor je goedbedoelde tips.

• joop

Angela

Dat kan op één dag. Die vietnamese ambassade is ongeveer 10 min. lopen van de chinese en je kunt er op wachten.

Advies is dat van te voren te doen. Mocht je alsnog besluiten met het vliegtuig vietnam binnen te reizen, dan laten de chinezen je zonder geldig visum niet instappen.

Bedenk dat vietnamezen en chinezen nog steeds geen vriendjes zijn en men (van 2 kanten) er geen enkel probleem mee heeft om de reizigers voor een aantal uren op te houden.

suc6

joop

• Jan

Weet iemand het adres van de Vietnamese ambassade in Beijing ?joop schreef:

>

> Angela

>

> Dat kan op één dag. Die vietnamese ambassade is ongeveer 10

> min. lopen van de chinese en je kunt er op wachten.

> Advies is dat van te voren te doen. Mocht je alsnog besluiten

> met het vliegtuig vietnam binnen te reizen, dan laten de

> chinezen je zonder geldig visum niet instappen.

>

> Bedenk dat vietnamezen en chinezen nog steeds geen vriendjes

> zijn en men (van 2 kanten) er geen enkel probleem mee heeft

> om de reizigers voor een aantal uren op te houden.

>

> suc6

> joop

• joop

ja hoor … ff googelen

dan staan hier de adressen http://www.learn4good.com/travel/vietnamese_embassy_consulate_visa_guide.htm

van de ambassade en 3 consulaten.

Verder zal het wel lukken denk ik

suc6

joop