Jaarwisseling in Beijing

• Paul

Wie weet wat the place to be is tijdens de jaarwisseling (31 december) in Beijing? Wat is er dan te doen? Moet je naar het Tiananmen plein of naar Wangfujing? Of gewoon ergens naar een hoog gebouw om het vuurwerk te zein? Tips zijn welkom!

• Jurgen

Ik ben er niet geheel zeker van, maar volgens mij wordt ‘onze’ jaarwisseling niet zo uitgebreid gevierd in China. Volgens mij hebben ze geen vuurwerk-spektakels zoals in Europa. Je hebt uiteraard wel het ‘chinese’ nieuwjaar, maar dat is een paar maandjes later….

Ik was vorig jaar met oud-en-nieuw in een grote chinese stad, maar dit werd daar niet gevierd. We hebben zelf maar een feestje gebouwd met een fles champagne op de hotelkamer. Mischien is er in Beijing wel wat te zien.

Gr.

Jurgen

• Paul

Bedankt voor je reactie,

Mag ik weten in welke grote chinese stad dat dan was?

In Beijing is zeker wel wat te zien dan, maar ik weet alleen niet waar het het mooist is.

• joop

Hoi Paul

Ik was daar een paar keer (een zoon die daar woont) maar het was zelfs in Beijing echt niks!!. Als je vuurwerk wilt zien moet je er met het chinese nieuwjaar zijn.

gr.

joop

• Mark

Of tijdens de jaarwisseling in Hong Kong zitten: vuurwerk, vuurwerk en nog eens vuurwerk!

• Fengzi

Beijing is qua vuurwerk ook niet slecht. Naar Yangshuo moet je niet gaan voor het vuurwerk; is nog steeds verboden. Waarschijnlijk geen vertrouwen in de lokale brandweer.

• Jurgen

Dat was in Chengdu… Mocht je hier trouwens een keertje zijn, moet je zeker de Sichuan opera niet missen (en de Panda's uiteraard).

Gr.

Jurgen

• Mark

Van 27 okt. tot 1 nov. ben ik in Chengdu. Nog andere tips qua bezienswaardigheden ter plaatse, Jurgen? En dan niet de panda's, Leshan of Emei Shan, maar juist de minder toeristische plekken.

• Jurgen

Nee, kan ik je niet mee helpen, ben er maar 2 dagen geweest.

• En

De jaarwisseling in Beijing kan harstikke leuk zijn. Het is maar net wat je er zelf van maakt. Je kan er bijvoorbeeld voor kiezen om je in expat-community te werpen en je flink te laten gaan in westerse kroegen/bars/ clubs. Er is genoeg te doen, maar daar moet je wel de stad een beetje voor kennen. Probeer een that's Beijing tijdschrift te scoren, daar staat alles in om er een leuke avond van te maken. Of kijk even op de website www.thatsbeijing.com. Volgens mij ook wel asiaxpat tegenwoordig….