Shanghai: ja of nee?

• wim en Josephine

Dag lui,

vlg. jaar zomer komen wij aan op vliegveld Shanghai. aangezien we dan al een hele reis achter ons hebben , willen we eigenlijk niet meteen zo'n wereldstad induiken( er komen er nog wel enkele tijdens onze 4 wk trip), maar liever een paar dagen ‘'bijkomen; acclimatiseren’'. Nu is onze vraag: mogen/kunnen we Shanghai overslaan en bv meteen van vliegveld uit door naar Suzhou en/of Tongli, of toch paar nachtjes Shanghai en wat moeten we daar dan zeker zien/doen?

graag jullie tips en advies.

danke maar weer.

gr. wim;josephine en ruben

• Heidi

Shanghai is inderdaad niet bepaald een stad om bij te komen. Maar Hangzhou is daar wel een mooie plek voor, ligt aan een mooi groot meer met bergen erom heen. Niet te ver van Shanghai (al weet ik niet of je wel zin hebt om na zo'n lange reis nogmaals een paar uur in de trein te zitten). Tongli ken ik niet en Suzhou was ik persoonlijk niet zo van onder de indruk. Alhoewel Hangzhou ook een grote stad is kun je er denk ik meer plekjes vinden om te relaxen.

Als je nog Shanghai in gaat zou ik zeker even langs de Bund lopen en wat gaan drinken of eten op de bovenste etage van de Jingmao building. Shanghai heeft niet zoveel bijzondere bezienswaardigheden.

Veel plezier!