''Leesvoer''

• wim en Josephine

heeft iemand ervaring met ‘'boeken ruilen’' in de hostells? In europa kun je vaak een eigen boek wat je uithebt( en wat niet meer mee terug hoeft, achterlaten en dan eventueel een ander meenemen. Aangezien wij alle 3 fervente lezers zijn en er tijdens onze 4 wk China beslist veel reistijd is voor een boek, vragen wij ons af hoe dit ‘'boekenprobleem’' op te lossen. ( gezien de beperkte bagage)

Wie heeft tips?

groetjes Wim

• atlas

Ligt eraan waar je heen gaat, over het algemeen zijn er weinig engelse boeken te krijgen. Ik zou ze meenemen. De boeken die er zijn worden door chinezen zelf doorverkocht omdat er vraag is naar engelse boeken. Ik zou er dus niet vanuit gaan.

• marieke

In de toeristische plaatsen heb je hier en daar wel guesthouses waar je boeken kunt ruilen. Ook zijn er in die plekken vaak boekenwinkeltjes waar je enkele engelse boeken kan kopen. Dit alles echter in veel mindere mate dan bijvoorbeeld in Thailand. In Hongkong daarentegen zijn natuurlijk volop engelse boeken te koop.

Veel plezier op je reis!

• ingrid

Ik ben in steden als Dali, Lijiang, Zhongdian wel redelijk wat winkeltjes tegengekomen waar je tweedehandse Engelse boeken kon kopen en ruilen!! Ook nieuwe Engelstalige boeken kon je er vrij makkelijk krijgen!! Wij hebben er in de week na het verschijnen zelf de nieuwe Harry Potter gekocht!!!

• angela

tip: bookcrossing.com

Dit is nog niet bekend in China volgens mji, maar ik neem in ieder geval boeken mee die ik ergens uit een bookcrossing-kast heb gehaald om ze daar (met een goed gevoel) ergens achter te laten!

succes en fijne reis! Angela

• angela

O het is wel bekend in China!