weer

• Renate

Wij hebben het plan om in jan.2008 naar China te gaan met Kras. Beijing, Xian etc. hoe is dan het weer. Kou en sneeuw of … regen etc. Wie kan mij hierover meer vertellen, of een betere datum aangeven. Wij zijn een keer half sept. naar Zuid China geweest en we hadden het koud en ontzettend veel regen.

Bij voorbaat dank voor de reacties

• Fengzi

Meestal is het dan erg koud en juist in september/oktober is het lekker weer, ook in Zuid China.

Het lijkt dat het weer overal een beetje in de war is, dus eigenlijk kan ik er geen zinnig woord over zeggen.

• Nina

Ik zit ook te dubben of ik in december wel zal gaan. Ik heb het hier op een ander forum ook over gehad en daar zei iemand dat Peking in de winter ook wel weer bijzonder kan zijn. Diegene zei zelfs zon. Huh, in Peking zon? Nog nooit gezien ;). Als het echt je vakantie is, zou ik op een ander moment gaan. Ik neem aan dat je ook naar Guilin enzo gaat, daar heb ik een keer in maart gezeten met redelijke kou en regen. En anders gewoon dikke kleren aantrekken.

• Nina

Voordeel van Peking in de winter: schaatsen op Houhai!

• Renate

Bedankt voor de moeite die er is genomen om mij aan het weer te helpen van China. We zijn er uit en gaan naar Cambodja. Groeten Renate

• Fengzi

Je gaat dus niet naar China? Alleen omdat je niet weet wat voor weer het is? Raar!

• Renate

Het is niet alleen voor het weer, maar het land op zich zat al in onze gedachte. We hadden alleen nog niet de juiste reis gezien en toen kwam Kras met zijn reis naar China en inderdaad we hebben een keer in september in China veel kou en regen gehad en mijn man moet naar de zon vanwege zijn huis. Dus al met al we hebben een leuke reis gezien naar Cambodja met precies die dingen die we wilden en wat strandverlenging, hierdoor blijft China wel in onze gedachte maar dan op een ander tijdstip. Renate

• Fengzi

Wat het erg lastig maakt is dat, als je een rondreis maakt, het nooit overal hetzelfde weer is.

Beijing in juli is ruim 35 graden. Binnen Mongolie is in juli ongeveer 10 graden. Yangshuo in juli is ruim 25 graden, maar soms met regen.

• joke

Wij zijn net terug uit Zuid China en hebben een rondreis gemaakt met Kras. De reis op zich was prachtig. In Chengdu had je echt een vest/jas nodig en was het weer heiïg. In Dali en Kunming hebben we wel een paar regenbuien gehad en nog steeds een dunne jas of trui nodig. In Shangrila (Zgondian) tegen Tibet was het overdag heerlijk zonnig, maar koelde het tegen de avond flink af en moest je toch wel een jas aan. Overdag kon je (eind oktober) wel in een shirtje lopen. Terug in Chengdu was het daar ook weer heerlijk weer.

Advies voor deze periode: dunne kleren, met truien en een regenjack.Fengzi schreef:

>

> Wat het erg lastig maakt is dat, als je een rondreis maakt,

> het nooit overal hetzelfde weer is.

>

> Beijing in juli is ruim 35 graden. Binnen Mongolie is in juli

> ongeveer 10 graden. Yangshuo in juli is ruim 25 graden, maar

> soms met regen.

• Renate

Dan heb je zeker ook onze website gezien van Kras rondreis Zuid-China.

www.renbertvakantie.nl Een grote aanrader, alleen wij hadden veel 20urige treinreizen erbij en die hebben ze voor een vliegtuig geruild. Heerlijk voor die nieuwe reizigers. Het was zeker een reis om nooit te vergeten.

Wij gaan nu voor 4 weken naar Cambodja en zien wel of we nog een keer naar China gaan, voor Beijing en Xian het terracottaleger en niet te vergeten de MUUR.