internet in china

• Jet

Hallo Chinagangers en -kenners,

Misschien een rare vraag:

Ik heb weleens vernomen dat er in China een restrictie/censuur heerst vwb de te bezoeken internetsites, is dat nog steeds zo? kan ik bv wel mijn hotmail account openen als ik daar ben?

Alvast dank!

groetjes Jet

• Ilona

Hoi,

Ik heb in China geen problemen gehad met het openen van mijn hotmail-account.

Groetjes, Ilona

• charles

Jet,

Alle normale sites zijn gewoon te bezoeken. Ik zelf ben net terug vanuit China. Het internet werkte PERFECT.

Charles

• ruud

en als derde sluit ik me aan bij de rij. alles werkt en anders kan je ook daarvandaan zelfs nog een gmail account aanmaken.

ruud

• Theo

Ik had speciaal een Blogger opgezet (van Google), maar die kon ik mooi niet openen in China.

Maar Nederlandse kranten ed. kon ik wel gewoon lezen via internet.

• Jet

Dank jullie wel allemaal voor de reply's!

groetjes Jet

• marieke

Ook ik had een blogger. Kon wel geopend worden, alleen was het soms slechts mogelijk de chinese versie te openen, dus moeilijk leesbaar :). Maar meestal geen probleem. Wel is er censuur t.a.v. bepaalde onderwerpen, maar dat is niet nieuw natuurlijk.

• walter

Jet,

Je merkt niks van de censuur bij normaal gebruik. wikepedia wordt nog steeds geblokkerd, blogs zijn oeilijk toegankelijk, falung gong kun je niet vinden. En sexsites en gokken lukt ook moeilijk. maar voor de rest is het prima te doen.

Walter

• Kristof

De meeste websites zijn in China toegankelijk. Hotmail, google, yahoo,etc geen probleem.

Volgende websites zijn in China niet toegankelijk :

- Facebook

- Youtube

- Wikipedia

- Twitter

- Blogspot

Er zijn er veel websites die geblokkeerd worden door de chinese overheid, maar dit zijn de voornaamste. Sommige beweren dat flickr ook niet kan geraadpleegd worden, maar dat klopt niet. De blokkeringen kunnen tijdelijk zijn, de filter wordt beheerd door de overheid.

Om het probleem te omzeilen kan je gebruik maken van een proxyserver.