eten OP stokjes

• Theo

Ik heb de volgende -misschien wat gekke- vraag.

In Beiijng is een (nacht?)markt waar allerlei eten op satestokjes wordt verkocht, zoals allerlei insecten en veel soorten vlees.

Weet iemand misschien waar deze markt is?

• Tony

Dit is een zijstraat van een zijstraat van de grote winkelstraat. De naam weet ik niet maar vanuit de grote winkelstraat zie je de activiteiten al. Het is dacht ik ongeveer 200-300m vanaf de Mac Donalds aan de linker kant.

Tony

• L V

dag,

heel kleine zijstraat van de luxueuse winkel-wandel-Wangfujingstraat, op 15' loopafstand van Tian'an Men-plein.

Niet alleen insecten en vleesbrochetten, ook druiven en appeltjesbrochetten in de suikerstroop is lekker en minder zoet als verwacht.

er zijn ook veel winkeltjes en standjes waar men voordelig (na afdingen) souveniers en mooie curiosa kan kopen.

Reeds van in de vooravond heerst er een gezellige , drukke Chinese stemming met geur en kleur en de bijhorende decibels.

Een aanrader.

LV

• Tony

Het is inderdaad de zijstraat van de Wangfujingstraat. Wat ik me ervan herinner is dat de straat met etentje weer een zijstraat was van deze straat met stalletjes. De etenskraampjes waren volgens mij ook al 's-middags open. Maar ik weet zeker dat LV en ik over dezelfde straat praten. Veel plezier.

Tony

• Theo

Hartelijk dank voor jullie informatie. Ik ga er zeker naar toe, want de grote toeristische bezienswaardigheden heb ik al bezocht (behalve het olympisch dorp). Ik heb ook nog informatie gekregen over een soortgelijke markt, de Panjiayuan markt, iets ten oosten van het Longtan Park, maar het is me niet duidelijk of deze markt dagelijks open is of in het weekend. Weet iemand daar iets meer van?