aangifte politie Beijing

• K. Bakker

Hallo, is hier misschien iemand die weet hoe en of ik via internet aangifte van oplichting kan doen bij de politie in Beijing?

Ik heb natuurlijk geen idee hoe de politie daar met oplichtings zaken omgaat, maar ik zou het al prettig vinden als de oplichter ervaart dat ik het er niet bij laat zitten.

Wie heeft tips?

Uw hulp wordt erg op prijs gesteld.

• Eric S'pore

Niet via internet, men zal namelijk ALTIJD naar je paspoort vragen ter identificatie van jezelf, wanneer je als buitenlander in den vreemde aangifte doet.

En bij aangifte hoort uiteraard een uitvoerig gesprek.

En weet dat de politie / overheid in Beijing er veel aan gelegen is om hun imago op te vijzelen met de OS in het vooruitzicht. Dus zeker aanbevelenswaardig om aangifte te doen.

Wat is je overkomen als ik vragen mag?

Eric

• ruud

Ik weet niet of je daar nog ben, zoja kijk even op deze site van de ambassade

http://www.hollandinchina.org/nl/peking/intro.htm

en/of loop even langs voor inlichtingen. (misschien fijn als er iemand meegaat)

Ben je al weer thuis dan kan je het altijd nog proberen via een aangifte bij de politie van je woonplaats.

Ik zou niet te lang wachten als het belangrijk is.

veel succes

• Th. Hartsema

Hallo,

Ben je ook opgelicht via Ebay. Als je meer weet doe ik met je mee.

Ik heb te laat de reviews doorgelezen van allerlei mensen dom,dom,dom.

Ja.. zoals de waard is…..

K. Bakker schreef:

>

> Hallo, is hier misschien iemand die weet hoe en of ik via

> internet aangifte van oplichting kan doen bij de politie in

> Beijing?

> Ik heb natuurlijk geen idee hoe de politie daar met

> oplichtings zaken omgaat, maar ik zou het al prettig vinden

> als de oplichter ervaart dat ik het er niet bij laat zitten.

> Wie heeft tips?

> Uw hulp wordt erg op prijs gesteld.

• hidy

hallo allemaal

ik heb jullie hulp nodig als mogelijk het is aub

ik heb iets stom gedaan via internet maar ja soms dingen kan gebeuren

ik heb via deze website china (www.ccsele.com)wat producten heb gekocht

en toen die man zei tegen mij u moet 2,255 euro moet betalen en toen ik heb neetjes betaald van de naam meneer :Tong Zhong

achter naam is:Zhou ,en toe hij geld op gehald bij (GWK)bank in beijing china .en nu is geen produkten ,hier is adres van hem

The Western Union address is as belowes:

-My first name is :Tong Zhong

-My last name is : Zhou

-City:Beijing

-Country:China

-Post code :100021

-Address:No.8 ,YaBao Road, Chaoyang District,Beijing,China.

-We will need the following information from you after you have sent the payment:

- Money Transfer Control Number

- Senders Name

- Item name

now here is night,i hope you can pay today,the shortage of tax is 210eur,so we can check it tomorrow,and you can get you item wvery soon,in 4 days,so you'd better pay as soon as possible.

Your early and favourable reply could be highly appreciated.

Best Regards

Sincerely yours,

Lemon Susan

• Kristof

“Zhou” in het chinees betekent zoveel als “varken” ; dat zegt al veel…

Je kan altijd de gegevens van de eigenaar van een website nagaan op whois.net Op deze manier ben je zekerder van wie je koopt of waar je koopt. Tevens kan je op andere site de creditentials van een bedrijf nagaan.

Ik vrees dat de authoriteiten/politie in China niet heel aktief is, noch voor de reguliere problemen, en waarschijnlijk nog minder voor zaken die online gebeuren. Een portaal voor online misbruik bestaat in China niet. Het beste dat je kan doen is contact opnemen met de ambassade of met een lokale advokaat, maar ook hier bestaat de kans dat de advokaat je zakken lichter maakt, zonder gevolg.

Trouwens, een item verzenden van China naar Nederland/ Belgie in 4 dagen ?! klinkt op zich weinig geloofwaardig.