dingen kopen in China

• Jozua

Hallo iedereen,

Over twee weken vertrekken we naar China.

Nou had ik nog een vraag over het inpakken:

Ik heb best veel kleding mee, en er kan dan maar een beetje vanuit China meegenomen worden. Kan ik beter weinig meenemen, omdat je in China misschien heel goede en goedkope merkkleding en andere dingen kunt kopen?Of is het vaak niet de moeite waard om daar kleding te kopen of andere dingen, door de kwaliteit, of ze hebben niet zo veel te bieden enz..

Hebben ze er ook de bekende merken zoals De Puta Madre, Bjorn Borg, Gstar, of hebben ze nog de ‘'oude merkkleding’' zoals Nike en Addidas?

Hoop op wat reacties, als blijkt dat het echt goed(koop) shoppen in China is, neem ik veel minder mee!

groetjes, Jozua

• Jo

In China kun je alles kopen. Voor iedereen zit er altijd wel iets bij, van echte merken tot namaakspullen, van goede kwaliteit tot slechte kwaliteit.

Wat ik leuk vind zijn de nightmarkets, daar vind je heel veel leuke dingen maar ook veel namaak artikelen. Houdt wel rekening mee hoeveel namaak artikelen je koopt, de douane is daar erg kien op.

Shoppen is over het algemeen goedkoper dan in Nederland.

Mocht je merkkleding willen kopen voor ‘weinig’ geld, dan kan ik je aanraden om een bezoek te brengen aan de winkelketen “Hotwind”. Ze zitten in de grotere plaatsen zoals Beijing, Shanghai, Nanjing, etc. in China. Hotwind is een soort outlet winkel met diverse merken zoals Marco O'Polo, Tommy, Ralp Lauren, Quicksilver, Levi's, etc. Ze verkopen ook hele leuke modieuze schoenen.

Als het aan mij ligt neem ik een lege koffer mee. Maar ja, ik ben een vrouw en welke vrouw houdt nou niet van shoppen…

Veel plezier in China!

• monique

In China verkopen ze veel merken, of jou favorieten erbij zitten weet ik niet. Wel weet ik dat als je op de zijdemarkt koopt de kwaliteit gelijk is aan de prijs ( als je tenminste kunt handelen dan).

Maar waarom zou je zoveel meenemen? Je kunt het gewoon laten wassen daar, dus veel meeslepen is echt niet nodig hoor.

Het is veel makkelijker om daar indien nodig wat bij te kopen en je kofferruimte besteden aan dingen die je graag wilt meenemen aan souvenirs.

Fijne reis!

• Jozua

Ok, bedankt voor de antwoorden!

Kzal (proberen) minder mee te nemen;)

• Mark

Het Chinese merk Jeanswest (oorspr. Hong Kong) biedt goede kleding voor een belachelijke lage prijs, en in grote steden hebben ze hun eigen winkels. Kijk ook maar eens op hun website. Een donzen winterjack voor 28 Euro is natuurlijk een koopje, en ik doe er nu al 3 jaar mee zonder dat er dingen stuk aan gaan. Eigenlijk is het te beschouwen als de H&M van China.

• Eric S'pore

Behalve het risico bij de douane in NL, bedenk dat wanneer je “merkkleding” koopt in China, je in 99,99% van alle gevallen zogenaamde counterfeit koopt, fake dus.

En die fake is in 100% van alle gevallen van erbarmelijke kwaliteit.

Als je het geen probleem vindt om binnen 2 maanden die nieuwe Nike schoenen te moeten verzolen of je nieuwe Diesel is na 2 keren wassen ineens 50% kleiner, dan is het een shopping paradijs in China (en een hoop andere landen in Azie).

Als je merkkleding koopt vanwege de betere kwaliteit, koop het dan thuis, maar niet in China.

Begrijp me niet verkeerd, je kunt redelijke tot goede kwaliteit kleding kopen in China voor een redelijke prijs, maar dat is dus geen merkkleding zoals Nike, Diesel, Puma, Armani etc. Da's lokaal spul.

Eric

• Jurgen

De merkkleding is inderdaad bijna altijd fake. Van verschrikkelijk lachwekkende kopieeen, tot uitermate geraffineerde namaak die vrijwel niet van echt is te onderscheiden. Helaas is de kwaliteit meestal niet meegkopieerd…

Ik zou daarentegen toch een bijna lege koffer meenemen. Je komt met een rondreis door china toch ruimte tekort met al je souveniertjes e.d.

Gr.

Jurgen

• Fengzi

Gewoon voor 1 week kleding meenemen. In de lokale wasserette laten wassen en verder kleding in China kopen. Namaak of echt, het maakt niet uit.

• greet

het is werkelijk leuk om te shoppen in china.

neem niet te veel mee je koopt voor een aar centen een nieuw shirt.

en wassen was nog duurder da een ander shirtje kopen.

vond zelf het zijdestraatje in peking helemaal top je weet niet wat je meemaakt.

alles is nep maar er zitten best leuke dingen tussen voor een leuke prijs je moet wel goed kunnen pingelen en dat kan mijn man weer goed.

vond het jammer dat ik maar anderhalf uur had ivm met vertrek groep.

had er zeker een hele middag door kunnen brengen.

de schoenen en tassen afd ontdekte ik 10 min voor vertek erg jammer.

heb wel een super mooie jimmy choo tas gekocht voor 15 euro.

en de spijkerbroeken echt je waant je in wonderland wat een merken voor een habbekrats.

en ik heb ze al diverse malen gewassen en ze blijven mooi.

groetjes greet

• mirshekari

hallo,

ik wil heel graag een begeleider in china vind voor een aankoop van verschillende spullen, maar ik weet niet hoe moet hem vinden?