kleding kopen?

• greet

ik heb een vraagje.

ik ga in juli naar china en ook naar beijing en nu wil ik natuurlijk wat kleding kopen.

maar ik heb gemerkt verleden jaar in thailand dat de maten voor vrouwen niet zo zijn als in nederland.

de grootste maat is een nederlandse 38 en ja ik heb 40.

is dat in china ook zo of kan je er gewoon alle maten kopen.

en voor mannen is dat ook goed te koop daar.

en wat is een aanrader om te shoppen ik hoorde het zijdestraatje is een aanrader maar alle tips zijn welkom.

ik heb 1 dag vrij te besteden in beijing want de rest van de tijd zijn we op excursie.

ook komen we nog in shang-hai misschien ook nog evt een aanrader.

groetjes greet

• henk_lo

Het zijdestraatje (tegenwoordig een groot 6-etages-tellend gebouw), is inderdaad wel wat om kleding te kopen (maar ook 1 etage met parels, en een etage met Chinees handwerk, etc), maar let op de maten van de kleding……!!

Ik kocht 4 polo's, alle 4 XXL, (alle netjes in plastic verpakt), maar ze bleken allemaal anders van maat te zijn.

Eigenlijk van M tot XXXL. Uiteindelijk heb ik er 3 maar uitgedeeld, want er paste er maar 1.

Henk.

• chinarootsenreizen

Ook op de zijdemarkt is de meeste kleding t/m maat 38, een enkel ding is er groter, maar over het algemeen heb je met maat 40 net even een te grote maat.

Ook voor schoenen geldt zolang je maat 39 hebt is er nog iets te krijgen, maat 40 wordt lastig.

Jassen lukt wel, die zijn over het algemeen wat groter.

let altijd op, als ze een nieuw exemplaar voor je pakken of het wel dezelfde maat is. Ik zeg niet dat het opzet is, maar ook mij is het wel eens overkomen. voor de rest heb ik alleen maar goede ervaringen met de zijdemarkt.

• Fengzi

Ik heb een paar jaar geleden in Yangshuo nog een paar Timberland maat 46 gekocht. Kleding is een ander verhaal.

• joop

Silk & Pearlmarket zijn zo sleets geworden. Heeeeel veeeel van hetzelfde

Ga eens kijken

op Lady Street bij chinezen bekend onder de naam Laitai Flower Market.

Hier zie wat je thuis niet ziet

of Ya Show. Vraag in je hotel of ze dat in het Chinees voor je opschrijven en met een taxi kom je er zo. Zeker weten dat je er geen spijt van krijgt.

Onderhandel hard!!! Zij noemen een prijs. Jij geeft aan dat die te hoog is… en dan komt hun kuntsje. Ze vragen wat jouw prijs is. Loop desnoods gewoon weg. 10 meter veder bieden ze het zelfde aan of ze komen wel achter je aan lopen. Ze verkopen nooit iets met verlies. Als je goed met hen handelt laten ze dat na de deal ook regelmatig weten. Start met ong 1/3 . Lijkt grof, maar per 5 RMB kruip je langzaam in hun richting. Prijs indicatie ( ja lezers… kan goekoper en duurder) t-shirt 30rmb, overhemd rond 85 rmb , stopdas ronde de 30 rmb. lolexhorloge met tilgarantie rond de 55 rmb. Bedenk dat het prijsverschil tussen vraag en aanbod soms maar 1 euro is, ach en dan koop je het toch

Onhou echter:

NO TRY…. NO BUY

Of je er nu 1 of 10 koopt. Pas ze allen.

Zie ook reactie hierboven.

Heel veel plezier met je handel en fijne vakantie

succ6

joop

• greet

bedankt voor alle tips zal er rekening ee houden .

groetjes greet

• Maxime

hallo allemaal ,

ik wil handelen in kleding .

daarvoor wil ik graag kleding in china kopen , alleen is dit zo moeilijk .

er zijn bijna geen chineese kleding sites.

Dus zet alsjeblieft als je een site weet .. het ff neer.

Super bedankt alvast .

Gr. Maxime

• mikez18

Gewoon via alibaba zoeken, dan vind je er genoeg.