Plastic theebeker

• Chris

Een collega is net terug uit China en heeft een plastic theebeker meegebracht. Alleen voor zichzelf helaas. In China schijnen veel mensen hiermee over straat te lopen. Het lijkt een beetje hetzelfde idee als de Amerikanen die koffie drinken uit een soort reisbeker.

Het is dus een (doorzichtige) plastic beker van zo'n 15 a 20 cm hoog met een zeefje bij het mondstuk. Volgens mij kan je em ook nog dichtdraaien met een deksel. De bedoeling is dat je er losse theeblaadje in doet, het zeefje voorkomt dat je ze in je mond krijgt.

Wie weet uberhaupt wat ik bedoel?? En is dit te krijgen in Nederland?? Het zou een leuk kerstkadootje zijn namelijk.

Alvast dank voor de reaktie.

Groeten,

Chris

• Anika

Ik heb de meeste Chinezen zien drinken uit een glazen potje met deksel, dat voorheen ergens anders voor gebruikt werd. Je kan dus ook gewoon een oude jampot cadeau geven.

Ik weet wat je bedoelt, heb zelf een ‘echte’ plasticen gekocht. Kan je die niet in Toko's kopen?

• Liz

Ja, ik ken ze. Je hebt ze cheap van plastic, en van ongeveer 20 euro van glas, een chique. Kan ze alleen in NL niet met filtertje vinden….maar hou vol, zullen ze vast wel ergens hebben! Toko's inderdaad

• Lilian

Bij de Chinese toko's verkopen ze wel bekers van glas met een (glazen) zeef. De supermarkt in Chinatown in Amsterdam verkoopt hem in ieder geval wel ;-)

• Antwoord

http://www.mooihandig.nl/shop/Thermo-theebekers-met-theefilter-p-377.html

Op deze site kan je de bekers vinden voor €9,99

Succes ermee! Ben benieud of het dezelfde zijn als uit china…..