rondreis

• Ben

Ik heb maar maximaal een hele maand vakantie vandaar dat ik een georganiseerde reis door China wil. Mijn oog is gevallen op een reis van Summun. Omdat ik deze organisatie niet ken, zou ik graag reacties van mensen willen horen die al een keer met hen een reis gemaakt hebben (mn China).

alvast bedankt

Ben

• Annita

Uit eigen ervaring zou ik je Shoestring willen aanraden. Dit is een hele mooie, goed georganiseerde reis en qua organisatie heb ik ook betere ervaringen met ze dan bij Summum. www.shoestring.nl

• anika

heb geen persoonlijke ervaringen met summum, maar wel goede verhalen over gehoord.

• mirjam

Wij zijn zelf afgelopen oktober met Djoser naar China geweest en hebben toen gekozen voor de 24-daagse reis van Beijing naar Hong Kong. Wij hebben een fantastische reis gehad. Een aanrader!

Wij zijn 1 keertje met Summum meegegaan en waren niet heel erg enthousiast over de organisatie.

• Marco

Summum is niet slecht, maar het hangt ook af van de reisleider.

Zelf zou ik kiezen voor VNC

• Annita

Zelf vind ik Djoser een ongelooflijk foute organisatie, zij laten bijvoorbeeld de chauffeurs gewoon 16 uur per dag rijden. Als je daarover schrijft, zeggen ze dat het de schuld is van de lokale agent. Ook groepsfooien komen naar mijn ervaring niet terecht waar ze bestemd voor zijn…………..

• Carin

Hallo,

Wij zijn vorig jaar in juli met ons gezin via VNC naar China geweest. Zij hadden een perfecte reis voor ons geregeld! Niet met een groepsreis (want die waren nog niet gestart vanwege de SARS) maar via een op maat gemaakte reis.

• nco

Wat je nu doet is op zijn nederlands denken.

Andere landen hebben andere regels en ander mentaliteit. Dat maakt het nu zo leuk om andere culturen te ontmoeten. Bijvoorbeeld de personeel van de hotels slapen hebben enkel slaapbedden . In een hotel zag ik dat de hotelpersoneel op een kamer van 2 meter tot 5 meter hebben en slapen met 6 man in stapelbedden. En is dan ook zoiets van 10 van dat soort kamers. En voor rond 60 man zijn er 2 wc's en 2 douchen. met een was gelegenheid om kleding te wassen. Eten krijgen ze veelal van de hotel. Zoiets zouden wij in Nederland nooit pikken, maar daar in China is dat heel gewoon.

• erik

Mijn ouders hebben de lange rondreis door China met Summum gemaakt en ze waren er buitengewoon tevreden over!

• erik

Het er niet mee eens zijn dat een chauffeur 16 uur moet rijden is geen fout Nederlands denken. Wanneer ik in die bus zou zitten wil ik heel erg Nederlands gezond en wel thuis komen. Een chauffeur die in slaap valt hoor daar zeker niet bij.