Geld

• Dianne

Ik ga in mei naar china op vakantie. Kan ik daar ook de euro makkelijk omwisselen of kan ik beter dollars meenemen?

• Alex

Euro's omwisselen is geen probleem. Ik denk alleen dat pinnen goedkoper is dan geld wisselen. Ook kan je bij de Bank of China met je credit card geld opnemen aan de balie.

Groet,

Alex

• David

Bij pinnen buiten Europa moet je provisie betalen, hoeveel dat is hangt van je eigen bank af.

Ik denk zelf dat euros omwisselen goedkoper is dan pinnen.

• Jacques

Met de Rabobank hoefde ik geen provisie te betalen…

JP

• David

je hebt gelijk. Dat is dan afgelopen jaren afgeschaft.

ATM-locator ->

http://www.mastercard.com/cgi-bin/atm/atm_country.cgi?region=&country=chn&cobrand=maestro

• Annita

Als je een postbank betaalpakket hebt aangeschaft, hoef je ook nergens op wereld meer pinkosten te betalen.

• Marco

Niet in elke stad of dorp is een Bank of China waar je kan pinnen.

Je kan wel bij elke Bank travelercheques (in Euro's van American Expres) wisselen. Hiervoor worden wel (minimale) kosten, door de Bank, in rekening gebracht.

Koers vandaag: EUR 100,00 = RMB 1.000,00 (ruim).

• ward

Dianne,

Moest je dollars meenemen betaal je ook twee keer wisselkosten (1 x € naar $, 1 x $ naar RMB). Verschil moet dus al vrij groot zijn om het intressant te maken!

groeten,

Ward

• dre

Gewoon lekker je eurootjes meenemen, je kan overal wisselen, en de koers is perfect

• WitteWel

Idd de Euro is een stuk stabieler tov de RMB dan de US$.

Overigens is mijn ervaring op pin gebied erg slecht.

In de omgeving van Ningbo is het nergens mogelijk om te pinnen met je Europas , ook niet bij het hoofdkantoor van Bank of China in Ningbo zelf !!!

Beter is om je creditcard mee te nemen , hiermee kan je ook bij vele Hotels contant geld opnemen. (kost wel transactie kosten)

C-ya , WitteWel