Great Wall at Huangyaguan

• monique

Hoi,

Ik wil graag een helicopter tour doen bij de grote muur in Huangyaguan. Heeft iemand een idee of dit mogelijk is?

thanks

• david

HuangHuaShan bedoel je (de beruchte Walking the wild wall uit de LP)?

Ik denk dat een helicoptertour moeilijk te regelen is. Ik heb in mijn jaar in Beijing nog nooit een helicopter gezien zelfs.

Met wat voor reden wil je helicoptertour doen?

• monique

Nou ik heb eigenlijk geen idee welk deel van de muur het is. Het zit namelijk zo: ik werk op een cruiseschip en we zijn op dit moment in azie. Nou hebben ze een tour voor ons geregeld daar naartoe. En je vroeg me waarom een helicopter tour? Nou ik heb het laatst in bora bora gedaan en het was helemaal geweldig. En ik denk dat als je in de lucht de muur ziet dat dat een super ervaring is!!

Maar kan jij me misschien iets meer over dat deel van de muur vertellen?

Dank je, monique

• David

Dit deel van de muur is het mooiste stukje, ongerijpt en authentiek afgebrokkeld. Niet zo hersteld als de toeristische delen rond Beijing. Daarom bij uitstek een muur om te bezoeken. Je zou eens goed na moeten vragen in Beijing of helicopter vluchten mogelijk zijn. Volgens mij namelijk niet. Las net er in heel china ongeveer 12 politiehelicopters zijn, dan lijkt het me sterk dat er particuliere helicopterverhuurders zijn. Maar misschien ook wel.

• Frank

pppppfffffff met 1 helicopter, hoe verzinnen ze het.

Als ik daar van het jaar weer ben en ik zie daar 1 helicopter schiet ik hem persoonlijk uit de lucht.

• David

waarom uit de lucht schieten……..waarom zou je niet eens met de helicopter over de muur mogen vliegen. Geeft een mooi perspectief i.p.v. de grond. Na 3 keer daar geweest te zijn lijkt me een helicoptervlucht ook wel wat.

• monique

Wat is dat nou weer voor een stomme opmerking? Uit de lucht schieten? Als je niets nuttigs te zeggen hebt, zeg dan niets!!!!

• anika

Ik neem aan dat Frank dat symbolisch bedoeld en niet direct een raketlanceerbasis heeft besteld op internet. natuurlijk is die muur al erg toeristisch, maar het zou toch zonde zijn als dat beeld en de sfeer nog verder werd verpest door rondcirkelende helicopters?

• evert van den bor

Ik sluit me graag aan bij anika,

Is het nou nodig om het helemaal te verpesten, er zijn al zo weinig echt mooie plekjes over, zonder dat het massa toerisme de boel heeft verziekt.

Geen probleem dat mensen dezelfde dingen wilen zien, maar dat kan ook zonder dat je andere mensen tot last bent. En de boel totaal moet ontregelen. Er zijn stuken van de muur waar ze kabelbanen hebben, en andere stukken zijn gruwelijk verminkt met renovatie.

Waarom zijn er toch zoveel mensen die zeggen dat ze zaken uit de oudheid willen zien, of mooie natuur en er geen enkele moeite voor over hebben. huur een video of iets dergelijks, wat is er mis met een stevige wandeling.

Er zijn al te veel plekken in de wereld die heel intressant waren maar waar je niet meer normaal kan rondkijken.

En monique, ik begrijp het standpunt van david wel, ga boven de toeristische gedeelte rondcirkelen en niemand heeft er mooite mee, maar een mooi plekje is niet alleen mooi om wat je er ziet, maar het complete plaatje en een helicopter boven de muur is gewoon niet te tolereren, en ik zou ook even nadenken voor je dat doet, als je nadenkt zou je er moreel bezwaar tegen hebben.

Maar waarschijnlijk snap je mijn mailtje toch niet, en vind je me een zijkerd en het zal vergeefse moeite zijn. Maar je moet het proberen, bescherm de schatten die wij hebben op deze aarde en behandel iedereen met respect, ik heb het al niet op backpackers die geen respect hebben voor de locale cultuur en natuur maar jij maakt het wel heel bond.

Groeten evert

• monique

Ja, hallo,

Ik wil het vanuit de lucht zien omdat ik het grote geheel wil zien van iets dat zo machtig is als de great wall. En omdat ik dat via een helicopter wil doen betekent niet dat ik niet wil lopen. En wie zegt dat ik een backpacker ben? En geen respect voor locale cultuur? Hoe weet jij dat nou? Jullie staan allemaal zo snel klaar met een oordeel. De reden waarom ik mijn eerste bericht op het prikbord heb gezet was gewoon een simpele vraag. En nu krijg ik al die antwoorden waar ik niets aan heb.

monique