Trein Urumqi - Peking

• Hans

Wij willen graag in mei/juni met de trein van Urumqi naar Peking, maar tijdens deze reis een aantal tussenstops van enkele dagen maken. Dus van Urumqui naar plaats A, daar x dagen blijven, dan van A naar B, daar y dagen blijven, enzovoort, en uiteindelijk uitkomen in Peking.

(Noot: we hebben al wel een (onbetrouwbaar?) schema gevonden op: http://www.chinats.com/train/showthetrain.php?ttnum=t70 )

Een paar vragen:

- is bovenstaande mogelijk met een enkele-reis-ticket Urumqi-Peking, of moeten we daar een speciaal ticket of elke keer “losse enkeltjes” voor kopen?

- zijn er op internet (andere) sites met “betrouwbare” time-tables te vinden voor deze route?

- is reserveren op de verschillende trajecten gewenst, en hoe zou dit in ons geval het beste kunnen?

Hopelijk kan/wil iemand zijn/haar ervaringen delen,

alvast bedankt voor je antwoord!

Hans

• Jacques

Kan alleen op je tweede vraag een antwoord geven.

http://train.tielu.org/search_station.asp

Het is alleen in chinees, maar voor zover ik weet klopt het schema wel….

Met een Lonely Planet zou je eruit moeten komen…

JP

• marianne

Hallo,

Ik denk wel dat het kan, een ticket kopen (weet het niet zeker), maar vanwege de flexibiliteit zou ik lekker losse tickets kopen.

De totale reis duurt ongeveer 50 uur. De prijs voor een sleeper (als je maar een ticket koopt) zal ongeveer 600 kwai pp zijn.

Verder veel plezier in Urumqi! Tian Shan en Heaven Lake zijn aanbevolen, er is een Nederlands/ Surinaams cafeetje (mocht je 'Westers eten willen), niet zo ver van het Holiday Inn (het heet The Vine).

Wat trouwens misschien ook wel een optie is is om niet helemaal met de trein te gaan, maar vanaf Dunghuan met de bus naar Golmud (prachtig landschap!) en daar weer met de trein verder naar Baoji en Xi'An.

als jullie nog vragen hebben over Urumqi dan kan ik jullie misschien wel nog verder helpen.

Groetjes,

Marianne Hans schreef:

>

> Wij willen graag in mei/juni met de trein van Urumqi naar

> Peking, maar tijdens deze reis een aantal tussenstops van

> enkele dagen maken. Dus van Urumqui naar plaats A, daar x

> dagen blijven, dan van A naar B, daar y dagen blijven,

> enzovoort, en uiteindelijk uitkomen in Peking.

>

> (Noot: we hebben al wel een (onbetrouwbaar?) schema gevonden

> op: http://www.chinats.com/train/showthetrain.php?ttnum=t70 )

>

> Een paar vragen:

> - is bovenstaande mogelijk met een enkele-reis-ticket

> Urumqi-Peking, of moeten we daar een speciaal ticket of elke

> keer “losse enkeltjes” voor kopen?

> - zijn er op internet (andere) sites met “betrouwbare”

> time-tables te vinden voor deze route?

> - is reserveren op de verschillende trajecten gewenst, en hoe

> zou dit in ons geval het beste kunnen?

>

> Hopelijk kan/wil iemand zijn/haar ervaringen delen,

> alvast bedankt voor je antwoord!

>

> Hans