China

• Lenny Thiesen

Hallo,

Weet iemand of er in China veel gefietst wordt en voor welke doeleinden. Ook wil ik graag weten of er veel fietspaden in het land zijn.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

groetjes,

lenny

• Alex

Of er in China veel gefietst wordt? Geeft een koe melk? China is het land waar het meest gefietst wordt…. Voor welke doeleinden? Nou gewoon, om van A naar B te komen, aangezien de auto voor veel mensen veel te duur is en je in de grote steden bovendien vaak sneller op de plek van bestemming arriveert met de fiets dan op een andere manier, vanwege de verkeersdrukte. Wat betreft fietspaden, die ben ik niet veel tegengekomen. Fietsen doet men gewoon op de openbare weg, tussen de auto's.

Groet,

Alex

• dre

hallo,

ga naar; www.verzameld.nl/reisverslagen/index.htm

hier kan je reisverslagen van fietsers door china vinden,

zou het zelf nooit doen, zeer stoffig

• M

In Beijing city zijn zeer veel fietspaden.

• David

Je bedoelt die padden met doorgetrokken streep waar taxis zonder te kijken stoppen of overheen rijden als de andere wegdelen vol zijn?

• M

Juist, met dat fietsteken op de grond! Het zijn fietspaden, maar ik weet wat je bedoelt, fiets hier dagelijks…

• David

ik ook voorheen. Maar was al snel tot de ontdekking gekomen dat fietstekens op borden alleen maar betekent dat je lekker tegen taxis kan schoppen en slaan als ze je afsnijden ;-)