weer in juli en augustus

• Saskia

Ik wil heel graag in juli en augustus een rondreis door china maken. Ik zit te denken aan een reis van Peking naar Hongkong, via Xi'an en guillan. Het enige waar ik erg onzeker over ben is het weer. Overal staat april en september als beste reistijd beschreven. Hoe erg is het in juli en augustus? Is het zo dat er 1 of 2 keer per dag een bui valt, of kan het ook dagen achtereen regenen. Ik zou het erg jammer vinden als het tijdens zo'n mooie reis altijd bewolkt is en veel regent!

Zijn er mensen met ervaring?

• robert

Beste Saskia hieronder zie het overzicht van het gehele jaar

J F M A M J J A S O N D

Hongkong 18 17 19 24 27 29 30 30 28 27 24 20

Peking 2 4 10 21 27 31 31 30 27 20 9 3

Sjanghai 7 7 1217 24 28 32 32 29 24 17 12

Gemiddelde temperatuur in graden Celcius

Veel plezier

• Saskia

op zich zijn deze temperaturen niet erg…..hoe is het met de regen? Ik ben vorig jaar in juli in Las Vegas en omstreken geweest. Daar was het 43 graden, maar erg droog, dus acceptabel. En ik heb zelf geen ervaring met regenseizoenen.

• Alex

In het oosten van China valt de meeste regen in het voorjaar. In de zomer valt het mee. Volgens mij is met name Beijing vrij droog in de zomer.

Groet,

Alex

• ward

Beijing en Xi'an zijn droog en (heel) warm in de zomer.

groeten,

Ward

• Saskia

dat klinkt positief! Hoe is het weer in de omgeving van Guillan? Ik las ergens dat dat gebied een stuk hoger ligt, waardoor het qua temperatuur een stuk aangenamer is.

• Alex

Guillan heb ik nooit van gehoord, maar ik vermoed dat je Guilin bedoeld. Dat ligt volgens mij niet zo hoog en het is er wel degelijk erg heet in de zomer. Zoek je een mooie omgeving en wat koeler weer, ga dan naar Kunming in Yunnan. Deze stad ligt heel zuidelijk, maar door de hoogte (1500m ongeveer), is de temperatuur er het hele jaar door aangenaam (20-25 graden). Ik ben er zelf geweest en kan deze omgeving echt aanraden. Veel natuur, veel minderheden en erg goed eten! maar dat laatste geldt natuurlijk eigenlijk voor heel China…

Groet,

Alex