visum

• Hans

Hoi,

Ik ga een maand naar China;in feite 31 dagen.

Dit heb ik opgegeven bij het invulformulier bij de Chinese ambassade.

Op het visum in mijn paspoort staat vermeld:L Entries:01 Duration of each stay:030 days after entry.

Ik arriveer op 22 maart en vertrek op 21 april;dat is net 1 dag meer (31 dagen).

Ik heb 't gevoel dat ik in China problemen ga krijgen.

Of…misschien wordt 't niet opgemerkt;maar in Beijing-airport wordt scherp gecontroleerd.

Kun je in Beijing,of op Beijing-airport het visum verlengen;of moet ik nu een ander visum aanvragen(voor 60 dagen) of proberen de tickets te laten wijzigen?

Wie heeft er suggesties of ervaringen?

Groetjes,

Hans

• john

Volgens mij staat er op je visum 30 days after entry Dat is bij elkaar 31 dagen. Over het hoofd zien is er niet bij in China. Je wordt ingevoerd in het computersysteem en bij vertrek weer uitgelogd.

Bel de Chinese ambassade, daar spreken ze ook prima Nederlands.

Grt.

• Hans

Hoi John,

Erg bedankt voor je reaktie.

Ik hoop,dat 't probleem bij de Chinese ambassade is op te lossen.

Telefonisch is de ambassade moeilijk te bereiken,want ik krijg overal een ingesproken bandje te horen met informatie.Ik ga zelf wel naar de ambassade en ik neem mijn Chinese vriendin wel mee als tolk.

De tickets zijn in ieder geval niet meer te wijzigen.

Daarnaast is er ook nog misschien een interpretatieprobleem;want 30 days after entry zou je ook kunnen interpreteren als 30 dagen NA de datum dat je China binnenkomt.Je zou dan kunnen zeggen,dat in mijn geval de eerste dag aanvangt

op 23 maart.

Voor de zekerheid ga ik natuurlijk z.s.m naar de Chinese ambassade.

Maar hopen dat alles goed komt .