hi,
ik studeer deze zomer af voor mn studie bedrijfskunde. Wil daarna graag (engels) les gaan geven in china.
is dat mogelijk? Hoe pak ik dat aan?
Thanks
De halve wereld geeft les in China (voor mijn gevoel), dus het is zeker mogelijk. Ik zit er nu net twee weken. Grote klassen, groot niveauverschil, maar hardstikke leuk. Er zijn wel veel foute scholen, dus zoek het liefst een school uit, die betrouwbaar is. Mijn school heeft een goed contract en goede voorzieningen en zitten te springen om buitenlandse leraren. Maar dan moet je wel naar een uithoek van china willen (Qinzhou in Guangxi). Hou je van uithoeken, laat het dan even weten, dan brneg ik je met ze in contact. Kijk ook eens op: www.eslcafe.com, sectie employment en dan China. Ook op www.englishclub.com staan vacatures. De meesten gaan op toeristenvisa en dan regelt de school een werkvisum voor je als je er bent. Sommigen blijven lesgeven op toeristenvisum. Je hoeft geen EFL of ESL cursus gedaan te hebben. Je kan voor half jaar of heel jaar of langer. Semesters beginnen in september en februari. Als je nog vragen hebt, laat maar weten (hoewel er grotere kenners dan ik op dit prikbord aanwezig zijn). En zeker doorgaan! Het is een geweldige ervaring!