hi,
ik studeer deze zomer af voor mn studie bedrijfskunde. Wil daarna graag (engels) les gaan geven in china.
is dat mogelijk? Hoe pak ik dat aan?
Thanks
De halve wereld geeft les in China (voor mijn gevoel), dus het is zeker mogelijk. Ik zit er nu net twee weken. Grote klassen, groot niveauverschil, maar hardstikke leuk. Er zijn wel veel foute scholen, dus zoek het liefst een school uit, die betrouwbaar is. Mijn school heeft een goed contract en goede voorzieningen en zitten te springen om buitenlandse leraren. Maar dan moet je wel naar een uithoek van china willen (Qinzhou in Guangxi). Hou je van uithoeken, laat het dan even weten, dan brneg ik je met ze in contact. Kijk ook eens op: www.eslcafe.com, sectie employment en dan China. Ook op www.englishclub.com staan vacatures. De meesten gaan op toeristenvisa en dan regelt de school een werkvisum voor je als je er bent. Sommigen blijven lesgeven op toeristenvisum. Je hoeft geen EFL of ESL cursus gedaan te hebben. Je kan voor half jaar of heel jaar of langer. Semesters beginnen in september en februari. Als je nog vragen hebt, laat maar weten (hoewel er grotere kenners dan ik op dit prikbord aanwezig zijn). En zeker doorgaan! Het is een geweldige ervaring!
Ja. Ik weet niet of ik goed betaald krijg vergeleken bij andere leraren en scholen. Maar ik krijg 4000 per maand. Plus 60 per extra les. Eten in deze uithoek van China kost bijna niks, dus dat kost ongeveer 10 per dag (maar ik ben niet zo'n grote eter). Woonruimte zou gratis moeten zijn, dus je kan er makkelijk van rond komen. Het is sparen voor het rondreizen door China. Bij half jaar contract krijg je de terugreis vergoed. Bij jaarcontract ook de heenreis. (Is bij veel scholen gebruikelijk.) Bij mijn school is het wel 4000 maximaal per reis. Van de regering krijg je per half jaar ook nog eens 1100 (of 2200 per jaar) “reissubsidie”. Het geheel is dus makkelijk te doen. Je moet alleen natuurlijk je reisgeld heen voorschieten en de eerste weken iets hebben om van rond te komen, maar ook andere dagelijkse dingen zijn hier erg goedkoop.
Ik zou je afraden op een touristenvisum naar China te komen en dan werk te zoeken en je nog sterker afraden op een touristenvisum aan het werk te gaan. Dat is vragen om grote, grote problemen. Ik heb dat (gelukkig op afstand) gezien.
De info van Anika is erg representatief. Er zijn echter ook scholen die minder betalen (2500), vooral als je geen Masters degree hebt.
edwinbcn
Heb zelf helemaal geen problemen gehad om les te geven op een toeristenvisum. Sterker nog, mijn universiteit heeft mijn toeristenvisum gewoon verlengd!
Het zal op andere plaatsen wel anders zijn denk ik. Ligt er ook aan hoe je school in elkaar zit en of er guanxi is (connecties).
Lesgeven is erg leuk en erg leerzaam. Verwacht alleen geen NL toestanden qua organisatie enz. De studenten zijn over het algemeen heel erg gemotiveerd om te leren, dat is echt heel erg leuk.
Succes,
Marianne Edwinbcn schreef:
>
> Ik zou je afraden op een touristenvisum naar China te komen
> en dan werk te zoeken en je nog sterker afraden op een
> touristenvisum aan het werk te gaan. Dat is vragen om grote,
> grote problemen. Ik heb dat (gelukkig op afstand) gezien.
>
> De info van Anika is erg representatief. Er zijn echter ook
> scholen die minder betalen (2500), vooral als je geen Masters
> degree hebt.
>
> edwinbcn
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?