scriptieonderzoek

• Karen van der Moolen

Mijn naam is Karen van der Moolen en ik ben vierdejaars student Interculturele Communicatie aan de Rijksuniversiteit Groningen. Ik ben inmiddels toe aan het schrijven van mijn afstudeerscriptie en wil me gaan richten op de ervaringen van Nederlandse expats in China met de lokale bevolking, hun acculturatieproces en de effectiviteit van een interculturele training als hulpmiddel daarbij (nb. ook mensen die geen training hebben gevolgd kunnen meewerken, graag zelfs!). Ik wil graag de ervaringen in kaart brengen mbv een e-mial enquete en ben daarom opzoek naar een manier om zoveel mogelijk nl-ers in china te kunnen bereiken, bijvoorbeeld via een vereninging. Ik hoef dus niet zelf over persoongegevens te beschikken, maar ik ben veel meer op zoek naar een contact persoon.

Is er misschien iemand die de mogelijkheid heeft de enquete uit mijn naam te versturen aan een groot aantal mensen?

vriendelijke groet,

Karen van der Moolen

• anika

Ik kan je niet in contact brengen met een hoop mensen, maar wil wel als individu meedoen aan je onderzoek.

• Geert

In Shanghai, ben ik 1 keer bij een club van allemaal nederlanders geweest, daar zaten veel mensen die, daar enkele maanden tot enkele jaren verbleven.

Maar een adres weet ik niet, misschien kun je die via bedrijven in Shanghai achterhalen zoals Philips, Rabobank ING-bank, enz.

• robert

hieronder het adres van nederlandse vereniging in hongkong probeer het maar eens die zullen wel meerdere adressen in china weten succes

http://www.nedverhk.com/

• willem

Dit is de vereniging Nederland China ook zij zullen je verder kunnen helpen.

www.vnc-china.nl

Succes !

• evert bor

Hoi karen,

Ik wil wel mee doen, ik woon nu zo'n anderhalf jaar in china, heb geen cultuur studie gedaan.

hoop van je te horen

groeten evert

• Karen

hallo Evert,

bedankt voor je reactie!

Denk je dat het mogelijk is voor jou om een grotere groep mensen te benaderen om mee te werken aan mijn onderzoek? Ben je bijvoorbeeld lid van een vereninging?

Ik heb tot op heden namelijk nog niet veel reacties gehad en heb echt een manier nodig om meer mensen enthousiast te krijgen voor mijn onderzoek!

groetjes,

Karen

• Edwinbcn

Hoi Karen,

Ik raadt je af contact op te nemen met de VNC. Daar heb je voor jouw onderzoek niks aan. (Wel een aardige club hoor, zelf ook jarenlang bestuurslid geweest).

Neem contact op met de Nederlandse Vereniging in Peking en dien een verzoek in je email lijst rond te sturen (ledenbestand). Dat doen ze wel vaker.

Secretaris van de Vereniging: Ron Cune: ron.cune@dragondancers.com.cn

Redactie Verenigingsblad (De Leeuw): pekingleeuw@yahoo.co.uk

Het werkt natuurlijk beter als je een stukje schrijft over je onderzoek en dat in het blad zet. (Jaja, daar verraadt zich het redactielid weer.)

Succes!

edwinbcn

• Edwinbcn

Hoi Karen,

Sinds vandaag heeft de Nederlandse Vereniging in Peking een website (geen april mop en voordien was die er echt niet) en…

Je staat erop! Op de thuispagina!

Edwin