Visum zonder hotelboeking

• Hans

In maart willen wij het vliegtuig pakken naar China (Beijing) en daar 3 maanden gaan rondtrekken. Wij willen ter plekke pas hotels zoeken/regelen en in principe niet van te voren vanuit NL boeken.

Op de site van de chinese ambassade in Den Haag (www.chinaembassy.nl) wordt echter vermeld dat voor het verkrijgen van een visum je een fax/bewijs van het geboekte hotel in China mee moet nemen naar de ambassade, waaruit blijkt dat je geboekt hebt (“A letter of confirmation of the tour arrangement made by a travel agency in China or letter of reservation of hotel in China” ), anders krijg je geen toeristen visum.

Heeft iemand ervaring hiermee of dit echt een noodzaak is, of zijn er ook andere manieren mogelijk om zonder hotelboeking toch van te voren een visum in NL aan te vragen?

…Hans

• Alex

Ik heb 2 maal zonder problemen een visum gehaald zonder hotelboeking. De ambassade stelde er geen vragen over en verstrekten het visum zonder probleem.

Groeten,

Alex

• Theo

Je kunt ook iets boeken voor de eerste nacht, dat is misschien een relaxt begin?

• evert van den bor

Hoi,

ik zou me niet druk maken, hotel is altyd te regelen, en veel goedkoper dan vanuit nederland.

en de ambassade doet bijna nergens moeilijk over, ondanks de publicaties.

mocht je vragen hebben laat het ff weten

groeten

evert

• Henry

Hoi Hans,

Even op het internet een hotel zoeken in de plaats waar je aankomt en deze op het aanvraagformulier zetten. Bij de ambassade vragen ze nergens naar. In ieder geval mijn ervaringen.

Succes,

Henry

• Hans

Henry en anderen,

Bedankt voor je/jullie reactie(s). Maakt het voor ons een stuk gemakkelijker, en we hoeven ons niet van te voren te binden zo!

We hebben er zin in!

Hans