ideeën gevraagd

• wilma

hoihoi china-deskundigen

over twee weken ga ik stagelopen in groep 3/4/5. in die week is het onderwerp China en ik mag de lessen natuur, aardrijkskunde en geschiedenis verzorgen.

ik vind dit heel leuk, maar ook lastig om te done. hebben jullie ook ideeën voor mij? wat vinden jullie belangrijk dat de kinderen leren over China???

voor de les natuur had ik het idee om kruiden en specerijen te gaan bekijken en proeven, later gaan ze ook chinees koken, dus dat leek me ee leuke vorbereiding, maar welke kruiden/specerijen zijn Chinees?? wie weet dat en wil me helpen??

alvast hartelijk bedankt!!!!

groetjes Wilma

• Edwin

wilma schreef:

>

> voor de les natuur had ik het idee om kruiden en specerijen

> te gaan bekijken en proeven, later gaan ze ook chinees koken,

> dus dat leek me ee leuke vorbereiding, maar welke

> kruiden/specerijen zijn Chinees??

doe je dat omdat je dat zelf leuk vindt?

leer die kinderen toch iets nuttigs dat tevens leuk is!

• Henry

Leuk antwoord van Edwin; daar heb je vast iets aan…..

Je zou een kookboek over Chinese gerechten kunnen kopen/lenen en kijken welke kruiden en specerijen er gebruikt worden. Verder kunnen ze ook in de toko´s wel vertellen welke kruiden en specerijen er in Chinese gerechten gebruikt worden. Veel kruiden en specerijen zijn niet specifiek Chinees, maar worden in heel zuid-oost Azië verbouwd/gemaakt.

Veel succes!

Henry

• evert van den bor

edwin

wat is er mis mee, om op een leuke manier kinderen iets bij te brengen over de rijke cultuur en tradities van china.

en zeker voor kinderen is dit een hele leuke cultuur waar ze toch al iets over weten maar geen details.

ik denk dat simple dingen als nieuwe fruit en groente soorten al heel leuk zijn, ge eens langs bij een chinese toko, zij hebben we veel info.

ook elke chinees kan je helpen aan traditionele winkels in nederland waar ze zelf hun specerijen etc kopen.

waar woon je dan kan ik mischien iets meer aanweizingen geven

als je andere info over china nodig hebt laat het maar ff weten, ik zit nu in china en kan je wel helpen aan info

je kan ze ook iets vertellen over het school systeem

veel succes

en hou me op de hoogte

groeten evert

• Edwin

sorry hoor evert. mijn broek zakte even af, toen ik die vraag las waarin in een toekomstig lerares het niet voor elkaar krijgt om www.google.nl en daar china + kruiden in te vullen.

maar goed, zoals je zelf al aangeeft, ga naar een chinese toko. als je in a'dam woont zit er een soort geneeskundige praktijk in de ferd. bolstraat, waar je ook kruiden kunt kopen.

• anika

Leer ze in ieder geval dat Chinese kinderen niet zo heel veel verschilllen van NEderlandse kinderen. Ze kletsen in de klas, zijn bezig met voetbal en popmuziek en hebben ook puistjes.

Succes!

• wilma

edwin

ik ben daar best toe in staat. ik had ook al veel informatie bij elkaar. maar zie maar eens informatie te krijgen op het niveau van kinderen van 7 tot en met 10 jaar.

ik ben niet zo goed als jij jezelf waarchijnlijk vind, dat ik dingen kan uitlegen waar ik geen verstand van heb. ik wil de kinderen graag de goede dingen meegeven, geen verkeerde dingen aanleren, en ik hoopte dat ik op deze manier leuke ideeën zou krijgen waar ik zelf nog niet op gekomen was.

jammer dat jij dan zo stom moet reageren,ik ben blij dat anderen wel leuk hebben gereageerd en bruikbare tips hebben gegeven!

groetjes Wilma

P.S. ben je echt zo geweldig als je jezelf vind???

• robert

beste wilma

probeer eens

www.wahfookwui.nl/index.htm

http://reiskrant.nl/reiskrant2/landeninfo/?landinfo.fpl%3Fid=32

veel succes www.chinesegids.nl

• Geert

Als je het toch over eten hebt, misschien kun je de verschillen in tafelmanieren er ook bij doen.

• wilma

bedankt allemaal vor jullie hulp.

ik heb de lessen ondertussen gegeven. ik heb het gedaan over de chinese muur, een dag uit het leven van een chinees kind en over het eten uit china.

de kinderen waren erg enthousiast en ook mij begeleider vond het erg goede lessen en ook dat ik me er goed in verdiept had

bendankt voor jullie hulp!!!!