hulp bij engelse lesgeven nodig

• anika

Afgelopen maandag ben ik begonnen met het lesgeven op een Chinese middelabre school. Elk lesuur zitten er 60 14-jarigen voor me. ik heb veel op internet gekeken naar lesgeef ideeen en daar staat veel nuttigs op, maar het meeste is niet geschikt voor klassen met 60 kinderen. Zijn er mensen die zelf voor een Chinese klas hebben gestaan of staan??? Elk advies is welkom, ik zou je erg dankbaar zijn. Heb er met de Chinese leraren over gepraat en daar komt weinig uit. De andere buitenlandse leraren zijn hier niet toegankelijk voor. Help!

• Walter

Hoi anika!

Ik heb een paar jaar geleden voor een klas met ongeveer 40 kinderen gestaan in Beijing.Waar geef jij les?60 kinderen is erg veel(hoewel in china heel gewoon..).Wat ik ervan geleerd heb,is dat je erg afhankelijk van je chinese assistent bent voor de orde in de klas en dat je een goede entertainer moet zijn.Kortom: veel spelletjes met ze spelen!

60 kinderen 45 minuten bezig houden en ze nog iets bijbrengen ook is erg moeilijk..Nogmaals:goed contact met je chinese assistente is erg belangrijk want chinese kinderen kunnen zeer ondeugend zijn en dit is een moeilijke leeftijd.

Ik vind het trouwens erg vreemd dat je buitenlandse “collega's”hier niet toegankelijk voor zijn..Hebben zij geen problemen met de grote klassen?

Sorry dat ik niet meer voor je kan doen.Ik wens je veel sterkte!

• Edwinbcn

Beste Anika,

Stuur me maar een emailtje (epbaak@yahoo.co.uk) dan wil ik je wel wat tips geven. Heb je enige leservaring of opleiding als docent in Nederland gehad?

Laatst was er nog een conferentie over lesgeven bij jou in de buurt (Nanning).

Groetjes,

edwinbcn