dierenleed

• erika

hallo allemaal,

deze nazomer ga ik een rondreis maken door china.

een droom die uit gaat komen, hoop ik.

maar nu heb ik toch wel wat de zenuwen, iedereen waarschuwd

mij voor al het dierenleed daar.

aangezien ik een grote dierenvriend ben, en nog niet eens een mug

kan dood slaan zal ik het daar wel moeilijk krijgen.

wie kan mij er iets meer over vertellen, zodat ik me een beetje kan

voorbereiden.

alvast bedankt.

• Alex

Ze zijn in China inderdaad wat minder sentimenteel als het om dieren gaat dan in West-Europa. Op de markten zie je veel levende dieren die vaak ter plekke geslacht worden (je mag het dier ook levend mee naar huis nemen en hem zelf slachten, net wat je wil). In visrestaurants wijs je je menu zelf aan in het aquarium, waarna hij direkt uit het water wordt gehaald. Als je hier allemaal niet tegen kunt, zou ik me nog maar eens goed bedenken voor ik naar China zou gaan. Zelf heb ik er in elk geval geen problemen mee, maar ik kan me voorstellen dat het voor veel mensen even wennen is. Maar ach, wat is het verschil met Nederland? Hier zie je alleen het eindresultaat (biefstukje op je bord), maar wat eraan vooraf gaat is natuurlijk precies hetzelfde…

Groet,

Alex

• robert

Beste Erika

Het is heel leuk en mooi in China maar op vakantie moet je ontspannen en je verdiepen in een cultuur en daar horen ook dingen bij waar je niet achter zult staan. maar gelukkig bepaal je toch zelf wat je eet!

er is in China ook ruime keus voor vegatarieers want de boeddhisten eten geen vlees dus het is een vraag en aanbod wat het dierenleed bepaalt hoe meer boeddhisten hoe minder dierenleed

• Jack

Hallo Erika,

Ga in Nederland eens een kijkje nemen in een slachthuis, een nertsfarm, een kalverfokkerij, legbatterijen of proefdierenlaboratorium. Als dit gezien hebt valt alles wat je nog te zien krijgt best mee.

Veel, plezier in China.

Jack Chong

• Theo

Erika, als je Nederland gewend bent (paarden opeten, kistkalveren, om maar wat te noemen) dan valt China best wel mee.

Succes en veel plezier, het is een prachtig land.