Heeft iemand ervaring met de reizen naar China, Beijing, met KRAS?
Wij zouden graag jullie ervaringen horen!
Als je veel wilt zien en vanb de cultuur wilt genieten, boek de excursie dan niet (ook al doen ze alle moeite deze aan te bieden).
Ga ook niet met de reisleiding uit eten, deze vragen velen malen meer geld voor het eten dan wat het eigenlijk kost. Als je zelf een restaurant instapt heb je waarschijnlijk nog beter eten en zie je veel meer van de cultuur.
Ben je ondernemend? –> boek de excursie niet.
Wil je je laten vervoeren en niet zelf bepalen waar je naartoe wilt en hoe lang je wilt verblijven? –> boek die excursie.
De reizen zijn goed verzorgd, alleen de hotels zijn niet top (bijv. Songhe 3*), maar daarvoor kom je ook niet. Ze kiezen altijd wel de minst goede 3* of 5* (bijv Chang fu gong) hotels uit.
Maar uiteraard zijn deze mindere hotels in hun klasse nog wel velen malen beter dan tophotels in NL. Service = TOP
wat hierboven staat gebeurt dus absoluut niet bij Arcadia. De gids is altijd bereid je mee te nemen met eten maar dat kost je niets. Zelfs in zijn eigen wonplaats (volgens hem een “klein” plaatsje = 80 000 inw.en op bijna geen kaart te vinden want het is een van de laatste plaatsen die zich bij china aansloten)gaat hij niet bij zijn vrouw eten, maar eet mee met de reisgenoten. hij gaat die nacht wel thuis slapen, maar daar is denk ik niets op tegen. Trouwens in die plaats stonden kinderen voor het raam van het plaatselijke restautrant naar binnen te gluren om die langneuzen te zien eten (met stokjes).
Hoi Mariska,
Bijna tien jaar geleden dat ik de reis met Kras naar China heb gemaakt,dus er is sindsdien waarschijnlijk wel het een en ander veranderd.(ten goede of slechte).Ik vond het een hele boeiende reis.Onze reisleider was heel goed(Huub heette die),en het was een heel leuk gezelschap.
Ik heb van die reis heel veel opgestoken en een paar jaar later(1997)ben ik hier naar toe gekomen.Ik spreek nu Chinees en woon en werk nog steeds in Beijing.
Kortom: mijn ervaringen met KRAS waren heel goed!
Ik heb 1,5 jaar geleden deze reis gemaakt en het heeft veel indruk op me gemaakt. We hadden een geweldige reisleidster (Miriam), die ons werkelijk overspoelde met interessante informatie. Ik zou je zeker aanraden de excursies te boeken, want ze zijn echt top en absoluut niet duur. Uiteraard hoef je niet overal aan mee te doen. Als je ergens geen zin in hebt of wat leukers weet (wij wilden b.v. ook graag de panda's zien in de dierentuin) dan ben je daar helemaal vrij in. En verplicht uit eten? Echt niet! Voor mij smaakte dit echt naar meer en ik ben absoluut van plan om meer van dit prachtige land te gaan zien! Wel een minpunt: het hotel.
Ik ken Miriam ook en zij is erg goed in haar werk, laat dat wel gezegd! Een andere mannelijk Belg is mij eens ontzettend tegengevallen (hij deed een aantal jaar geleden de 5-sterren(hotel)reizen).
Ik merk dat verschillende typen mensen die excursies boeken. Op de website van kras staan ook heel veel reisverslagen van deze reis, dus Mariska, kijk daar eens!
“Verplicht uit eten”, hoe kom je daarbij?
En hotel een minpunt? Waar verbleef je dan? Ik ben nog nooit in een 3*hotel verbleven in Beijing die onderdoet voor de tophotels in Nederland. Wel moet ik zeggen dat Kras haar gasten laat verblijven in de mindere 3*hotels.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?