In juni naar Peking

• Jessica & Coen

Wij willen in juni naar Peking en fotograferen graag.

Is er in de omgeving van Peking een mooie natuur waar wij (binnen 1 dag reisafstand) een paar weken kunnen vertoeven?

Met trein? Hostels? Lokaal autohuur? Anders?

Mvg

Jessica & Coen

• Koen

Bij niet toeristische delen van de Chinese muur, heb je prachtige natuur en ook nog wat hotels etc. om te verblijven. Bijvoorbeeld zie Lonely Planet ‘walking the wild wall’. Dit staat er alweer een paar jaar in dus het kan nu al weer wat drukker zijn. de laatste keer dat ik er was 2002 (en ook 1999) was ik de enige die daar was, prachtig en heerlijk!!

Ook kun je naar het laatste metrostation rijden Pinguoyuan en vandaar uit minibusjes richting yibaihuashan (ik weet niet meer zeker of het zo heette) betekent honderdbloemenberg. Wegens pech ben ik er nooit gekomen maar de weg er naar toe was prachtig!!!!!

• Jessica & Coen

He dankjewel voor je advies Koen.

Dat is precies wat we zoeken. Inderdaad met de metro de stad uitrijden en dan het

platteland op / natuur in.

Mvg Jessica & Coen

• Edwinbcn

Het stedelijk deel van Peking is ongeveer zo groot als de provincie Utrecht. Daaromheen liggen nog een aantal landelijke districten die Peking als geheel een oppervlak geven, net iets kleiner dan Nederland. Met de metro (naar Pinguoyuan) ben je er nog niet. Er zijn goedkope bus- en treinverbindingen. Je kunt dan afreizen naar allerlei natuurgebieden, oude (verlaten) dorpjes etc.

Ik raad jullie aan je goed voor te bereiden met reisgidsen en landkaarten. Dan kun je zeker een maand interessant rondreizen in de stadsprovincie Peking, of een uitstapje maken naar nabijgelegen Hebei Province.

edwinbcn