pinnen met postbank pas

• Anika

Ik heb al eerder een vraag gesteld over pinnen in China. Peter vertelde me dat het prima kan met bankpas, maar weet niet of het ook met postbank pas kan. Heeft iemand daar ervaring mee?? ik heb op de postbank site gekeken en daar geven ze zelfs bij peking op dat ze geen pinautomaten kunnen vinden, maar dat lijkt me sterk. Ik heb ze gebeld en ze kunnen me hier niets over vertellen.(Peter, ik heb inderdaad een credit card voor noodgevallen, maar zou graag gewoon kunnen pinnen)

• Edwin

dat komt omdat je tegen de postbank Peking hebt gezegd i.p.v. Beijing. vul dat maar in op de postbank site.

• Peter

Hmmm.. Kan je helaas niet verder helpen. Heb op de Postbank homepage gekeken, maar kon ook geen informatie vinden.

Iemand anders???

• Edwin

het is ook wel lastig hoor :D

ga naar www.postbank.nl

klik daar op de link “vragen stel ze hier”

klik dan rechts “geldautomaten buitenland”

vul dan, –heel essentieel– 'China“ en ”Bejiing" in

• Anika

Heel leuk allemaal hoor, maar ik ga helemaal niet naar peking. Ik wilde graag weten of er mensen zijn die ervaring hebben met pinnen in China met een postbank pas. En of dat in kleinere plaatsen ook kan en of het bij de Bank of China kan.

• Peter

Als je in China wilt pinnen, zul je sowieso altijd naar de “Bank of China” moeten gaan! Het is niet mogelijk om bij een andere bank in China met je buitelandse pas te pinnen!

Is hier echt niemand die ervaring heeft met een Postbank pas in China?

• Alex

Ehhh, ik heb toch regelmatig bij andere banken dan de Bank of China gepind hoor…. o.a. Bank of Shanghai. Volgens mij was het een paar jaar geleden zo dat je alleen bij de Bank of China kon pinnen, maar het kan nu bij steeds meer banken. Gewoon overal waar het Cirrus logo op de automaat staat.

Alex

• Peter

Ja? Hmmm… kon met m'n bankpas in China (zelfs nog in dit jaar) nergens anders terecht dan bij de Bank of China. Misschien dat het bij de Bank of Shanghai wel kan, maar daar ben ik nooit geweest. Daar kan ik dus niets over zeggen.

• ward

Beste,

Ook ik kan bevestigen dat pinnen bij andere banken tegenwoordig geen probleem is in China. Tot een jaar of twee was het enkel te doen bij de Bank of China, nu lukt het bijna overal.

Groeten

Ward

• Herman

Hoi,

Een beetje laat misschien, maar ik ben afgelopen November nog in China geweest. Toen kon ik met mijn Postbank pas gewoon pinnen. In Beijing en in andere plaatsen (bv. Chong Qing) is dat bij de meeste banken geen probleem.

Groeten.