telefoneren

• Gerard

ik moet begin 2004 voor mijn werk enkele weken naar Beijing en Kunmng

wat is voor min vriendin de goedkoopste manier om mij te bellen op mijn mobiel of op mijn werk ?

bvd

• Peter

Kijken even op bellen.com. Daar staat een hele hoop informatie over bellen voor o.a. naar het buitenland.

• Anika

Ik zweer bij Telediscount.nl. Ik bel veel naar het buitenland (niet China) en in sommige landen is het goedkoper dan naar mijn buurvrouw bellen en ik het werkt altijd prima. Geen registratie, gewoon via een 0900 nummer bellen. Enige nadeel is dat je ook iets betaald als er niet wordt opgenomen. Voor China draai je eerst 0900-1800, daarna het tel nummer afsluiten met hekje. Starttarief is vermoedelijk 4,5 cent en daarna betaal je 6 cent per minuut naar China (tarieven verschillen sterk pet land). Op je tel rekening komt het te staan onder “bellen naar 0900 nummers”. Ik heb de tarieven gecontroleerd op mijn tel rekening achteraf en het is echt zo goedkoop als ze zeggen.

• Gerard

ik heb het gelijk geprobeerd om via mijn mobiel naar China te bellen, de verbinding is erg goed, de prijs weet ik nu nog niet , even op mijn afrekening wachten.hartelijk

dank voor de tip

• david

als je je niet wil aanmelden bij een provider zoals tele2 ofzo, dan is telediscount of teledump het goedkoopst. Regelmatig blijven checken want de tarieven kunnen wijzigen. Als je wil aanmelden dan is bel1649.nl of bel1601 het goedkoopst, dan bel je het chinese nr. met 1649 of 1601 er voor. Maar eerst aanmelden. Ook even goed checken naar de verschillende prijzen voor vast en mobiel. De ene is goedkoper om naar vaste lijn in china te bellen en de ander weer naar mobiele nr. in china.

Voordeel van 1649, maar ook van teledump is dat ze tarief per minuut van te voren melden, dus geen verrassingen.

Prijs fluctueerde afgelopen jaar bij de verschillende providers tussen de 1 ct en 8 ct.

• david

B.t.w. het is altijd goedkoper om in china een Chinese prepaid simcard (china mobile) te kopen en die in je telefoon te zetten.

Gebeld worden op je NL-nr. is erg duur.

Voor bellen naar NL kan ik je een IP-card aanraden. Dit is een telefoonkaart die je voor 50 rmb koopt en waar je een x-minuten naar buitenland kan bellen. Veel goedkoper dan vanaf je NL-gsm, China gsm of vaste lijn zonder ip-card.

• jan basjes

Hao,

Niet bellen!

Als het voor je baas is laat hem maar bellen, met een mobiel is ook een ellende.

De meest efectieve manier is mailen/internet.

Als je jet niet uit kunt houden kan je het best naar het post kantoor gaan voor wai guo dian hua.

succes Jan.