Mandarijns spreken ?

• Stuart

Wie van jullie spreekt er Mandarijns ?

Hoe heb je dat geleerd, waarom, en hoe goed ben je nu ?

Ben zelf momenteel al twee jaar bezig met het leren van Chinees en was nieuwsgierig of er nog andere mensen Mandarijns spreken.

Groet,

Stuart

• Anita

Hallo Stuart, aan mij heb je niks, ik moet nog beginnen. Heb de cursus Nin Hao (Teleac) uit de bieb gehaald (boek van 750 pagina's, 4 videobanden, 17 (!) geluidscasettes). Dit naar aanleiding van een reis afgelopen jaar en omdat ik weer terug wil. Hoe heb jij het geleerd?

• jan basjes

Ni hao

Nooit aan beginnen! Alleen als je naar de Universiteit gaat.

Zelf ben ik al 9 jaar aan het leren maar blijft zeer zeer moeilijk.

Wat ook wel goed werkt is om naar de Being da xue te gaan in Peking deze hebben diverse cursussen voor “wai guo ren”.

Wil je wat meer informatie hebben mail mij maar.

Jan.

• Walter

Hoi Stuart!

Ik woon en werk nu bijna zeven jaar in Beijing.Chinees heb ik maar zes maanden gestudeerd aan de Beijing Normal University,maar ik spreek het “vrij goed” nu door zelf studie in mijn spaarzame vrije tijd.Ik kan nu de meeste artikelen in kranten wel lezen maar schrijven is nog een groot probleem..Chinees leren is zeker heel moeilijk maar als je een cursus aan een universiteit hier volgt,kom je een heel eind is mijn ervaring.Dus als je genoeg vrije tijd en geld hebt,zeker doen!

Succes!

• Anita

Dag Jan, bedankt voor je reactie en opwekkende woorden :)

Voor de universiteit of een cursus in China zelf heb ik geen tijd/budget momenteel, dus ik ga het toch maar proberen met teleac. Ik heb geen grote ambities, dus met wat huis-tuin- en- keuken Chinees ben ik al tevreden als ik in mei weer die kant op ga. Je moet ergens beginnen, nietwaar?