Heeft er iemand ervaring met de transsyberie expres? Is het veilig om daarmee te reizen voor een vrouw alleen?
En is er iemand die hem vanuit China zelf geboekt heeft en heb je daar nog tips over??
Alvast bedankt voor je reactie!
Hi,
check ff http://www.monkeyshrine.com/
Dat is van een Belg in Beijing die o.a. ook een Belgische cafe aldaar heeft en organiseert onder de naam Monkey Business TransSiberie trips.
Ik heb er zelf geen ervaring mee behalve dat ik weet waar z'n cafe is en je daar heerlijk belgisch bier kan drinken ;-)
David
Hoi Anika,
De Trans-Siberie express is zeker veilig, hoewel die mening gebaseerd is op 1 ervaring, namelijk de mijne…. Ik vond de hele reis geweldig! Wel is het handig om onderweg een paar stops te maken, bijvoorbeeld in Irkutsk (bij het Baikalmeer; grootste meer ter wereld) en Ulaan Baatar. Dat breekt de reis van 7 dagen een beetje en met name Mongolie is erg mooi. Deze stops moet je overigens wel van tevoren regelen! Je treinkaartje heeft namelijk een vaste datum, dus een tussenstop betekent dat je een ander kaartje nodig hebt om verder te reizen en dit moet je absoluut van tevoren boeken om niet het risico te lopen dat de trein vol is…
Ik heb zelf de reis gemaakt van Moskou nar Beijing, maar ik begrijp dat jij hem de andere kant op wilt maken. Overigens is het niet de Trans-Siberie express die tussen Beijing en Moskou rijdt, maar de Trans-Mongolie express… De ‘'echte’' Trans-Siberie express kan ik je niet aanraden, die gaat van Moskou naar Vladivostok en komt nooit in Mongolie of China…
Groet,
Alex
Hallo Anika,
Enkele keren met de Rosja naar China gegaan vanuit Moscow de eerste keer via het reisbureau Bolsjoi in Amsterdam, moest toen een kaartje afhalen in het centrum van Moscow en stapte op de trein toen ik aan een loket vroeg hoeveel een kaartje koste naar Peking vertelde ze mij dat het ong.100$ was zodat ik nu mijn kaartje koop op het Vladimir station.Dus lekker goedkoop.
Met de Trans Mongol beleef je niet het echte trein avontuur daarvoor moet je wel met de Rosja gaan.
Zeker een overstopmaken in Irkutsk, ik heb wel een adres voor een goed onderkomen.
Succes , Jan.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?