het weer in Peking

• Plumeau

Kan iemand me vertellen hoe het weer is in Peking als ik daar in februari/maart ben?

• Ward

Me vooral niet geloven, hé, Plumeau :)

KOUD!

Groeten

Ward

• Plumeau

hahaha Ward, de vorige keer vroeg ik naar het weer in Peking rond de kerst. En ik heb je advies zeker ter harte genomen. Maar ik zoek naar een andere tijd die voor mij ook goed uit komt. Maar februari gaat dat ook niet worden, gezien jouw antwoord?

• david

In februari wordt het al wat warmer, kan nog vriezen en sneeuwen. Maar in Maart begint de lente al op te komen en dan in april / mei is het al ver boven de 20 graden.

• Ward

Tweede helft April, begin mei is een prachtige (de mooiste?) periode om Beijing te bezoeken.

September / Oktober is ook de moeite.

groeten

Ward

• david

totally agree…….mijn fav. perioden in Beijing:

-maart, april,begin mei

-september, oktober, begin nov.

• Plumeau

heren heren, jullie maken het me wel moeilijk hoor. Koud vind ik persoonlijk niet zo erg, maar het moet niet zijn dat het echt te koud is. Bibberend op de muur lijkt me al veel minder leuk.

• david

ga dan lekker in april. Dan is BJ super.

• Plumeau

Kunnen ze het weer niet gewoon aanpassen aan mijn komst dan? Ik verkeer in een zeer luxe positie, omdat ik in juli/augustus ook al drie weken op vakantie ga. Ik wil mijn vakanties altijd zo veel mogelijk spreiden, vandaar mijn vraag eigenlijk.

Maar wie weet ga ik inderdaad wel in april dan. De wil om te gaan is groter dan de praktische kant vrees ik :-)

• Ward

<>

Sorry, het weer in China past zich enkel aan aan de Communistische leiders en de top van het leger. Voor klachten: gelieve u te wenden tot de CCP of het PLA.