China en Milieu

• Frank

Hallo,

Ik kom op 22 december aan in Peking en heb 27 dagen de tijd.

Wie woont er in Peking en vind het leuk me wat van de stad te laten zien.

Is er 's-avonds wat te doen behalve chinese opera?

Werkt er toevallig iemand in de sector milieu en duurzaamheid en is bereid me te introduceren in china's milieubeleid.

Groet,

Frank.

• Ward

In China????? :)

• Peter

Ha ha ha… ja… Geweldig! Milieu en duurzaamheid in China… ha ha ha….

• Frank

Ward en Peter,

Bedankt voor het antwoord. Voor wat meer inzicht in lopende projecten en studies bezoek maar eens de volgende websites. Mochten jullie alsnog bereid zijn via de eventuele connecties die jullie in china hebben??? navraag te doen of me in contact te brengen met de juiste contactpersonen verneem ik dat graag.

Groet,

Frank.

http://www.niwi.knaw.nl/nl/oi/nod/onderzoek/OND1251765/toon

http://www.cgguangzhou.org/pages/EA/Market%20Sector%20Reports/c_synopenv.html

EU encourages active Chinese environment policy

www.euobserver.com, 13-11-2003

The EU has asked China to take a more active environmental policy as the adverse effects of its economic boom on the environment become more noticeable.

Door China's snelle economische groei van het laatste decennium is het proces van urbanisatie en industrialisatie vergezeld gegaan van een verslechtering van het milieu in het gehele land. Tachtig procent van China's middelgrote tot grote steden is ernstig vervuild. In China's “Agenda 21” en het Nationale Tiende Vijfjarenplan is opgenomen dat absolute prioriteit bestaat voor het oplossen van het probleem van watertekorten en voor het bouwen van faciliteiten voor vuilwaterbehandeling. Verder wordt onder andere prioriteit gegeven aan de behandeling van vast afval, de reductie van de uitstoot van carbon dioxide, sulphur dioxide en nitrogene oxiden en aan het terugdringen van zure regen. De Chinese overheid besteedt een contant toenemend deel van het bruto nationaal product (BNP) - thans 1% - aan milieuprojecten. In aanvulling op deze bijdragen van de overheid komen de grootste financiële bijdragen voor het China's milieu van organisaties zoals de Wereldbank en de Asian Development Bank (AsDB). Er zullen in de komende jaren miljarden dollars aan China's milieu uitgegeven worden.