Met de auto door China

• Marnix

In de zomer van 2004 ga ik met twee vrienden van mij voor Artsen Zonder Grenzen van Den Haag naar Shanghai reizen met de auto. In China zelf is het niet toegestaan voor toeristen om vrijelijk rond te rijden, dus zullen we een gids moeten regelen. Ik zit nog met de volgende vragen:

- We reizen van Urumqi naar Shanghai. We nemen dus een deel van de zijderoute mee. Zijn er voldoende (goedkope) hotels langs die route?

- Zijn de grote wegen van China van goede kwaliteit?

- Waar (of bij welke organisatie) kan ik een goede gids vinden?

- Zijn er voldoende benzinestations en wat is ongeveer de prijsvan diesel?

Hartstikke bedankt!!!

Vriendelijke groeten,

Marnix

• evert van den bor

- de westkust heeft goede wegen

- het binnenland kan vrij lastig zijn

- een chauffeur vinden is vrij makkelijk gewoon ter plaatse regelen

- benzine/ diesel is heel goedkoop (ik weet zo ff niet de prijs uit m'n hoofd)

heb je nog meer vragen stuur ff een mailtje

groeten evert

• Jacques

Heeft China een westkust?

Chauffeur/gids is inderdaad makkelijk te regelen, maar zover ik begrijp wil Marnix met een eigen auto door China, en dat is naar mijn weten alleen mogelijk met een vooraf vastgelegde route en vaste gids/chauffeur van CITS.

Overnachtingen moeten dan ook door CITS geregeld worden, en je betaald ook de overnachtingen en maaltijden van je gids/chauffeur. Dit alles bij elkaar kan uiteindelijk aardig in prijs oplopen.

JP

• Marnix

Zou een “gewone” gids alleen in zijn eigen auto kunnen rijden?

Ik neem aan dat zo'n CITS gids flink duurder is dan een andere gids. Aangezien we geld gaan inzamelen voor het goede doel, is het dus gewenst om met een “gewone” gids te gaan.

Zijn er mogelijkheden om onze eigen auto (we hopen een landrover te bemachtigen) ergens te stallen, zodat we hem weer kunnen ophalen als we China weer uit gaan?

Alvast bedankt,

Marnix