strand

• Michiel

Is er iemand hier op dit prikbord die mij kan vertellen waar de beste stranden van China te vinden zijn? Dit in verband met een te plannen reis. Een weekje strand is een welkome afwisseling. Dus als je een tip hebt… dan hoor ik die graag!

Gr.,

Michiel

• ward

Beste Michiel,

Stranden in china zijn in ieder geval niet zo mooi en exotisch als in bijvoorbeeld Thailand of de Fillipijnen, dus kan het misschien tegenvallen.

De beste stranden ben ik tegengekomen:

* In Hong Kong

* In het noorden (bij Beijing): Bedahai (hier gaat de top van de communistische partij altijd naar het strand)

* Bij de stad Xiamen in het zuiden (in de buurt van Taiwan)

* Op Hainan, het meest zuidelijke en tropische eiland van China.

Als je echt een weekje plant om te ontspannen kan ik Hainan echt aanraden, maar buiten het strand is er HEEL weinig te zien/doen.

groeten,

Ward

• david

Net als Ward kan ik je zeker Hainan aanraden.

Verder is Qingdao (van het Tsingtao bier) een leuke plaats om naar toe te gaan en dan kan je ook zeker strand bezoeken.

• Koen

Qingdao is apart als je al een hele tijd in China bent. Je waant je dan soms net in Duitsland (kerk, station, huizen). Stranden niet geweldig maar heerlijk eten (vis etc.) en inderdaad het wel bekende (duitse) chinese bier Qingdao.

• ward

Bier te koop in plastic zakken: dat alleen is al een reden om naar Qingdao te gaan.

Groeten,

Ward

• david

yep en dan meenemen naar strand om het vervolgens in plastic bekertjes te schenken………only in China. Briljant.

Koen je hebt gelijk, als je al lang in china zit is Qingdao een hele andere plaats maar als je als europeaan ff op vakantie komt is het misschien te veel like home. Maar toch het is en blijft china!! Mocht je toch gaan ga dan in Augustus/september want dan is er het in China berucht Qingdao-bier festival.

• jaap

Beste Harm

Nou luister naar niemand en ga naar de stranden van Dalian. Niet alleen de stranden zijn de moeite waard maar Dalian is een stad om verliefd op te worden. Houd er wel rekening mee dat het geen wuivende palmboomstranden zijn. En het er nu koud is.

Jaap

• ward

David,

Als je niet oplet gaan de mensen nog denken dat de expats in China alléén maar drinken (wat bij sommige van ons misschien wel het geval was) :)

Groeten

Ward

• david

ik ken jou en jij kent mij……….;-) voor de rest is het gissen naar het expat-leven in BJ……..;-)