Verhuizing naar China

• Yolanda hoebeke

Wij gaan binnenkort verhuizen naar China voor een periode van 2 jaar. Mijn echtgenoot wordt voor zijn werk gestationeerd in Shanghai of Peking. Ik ben heel benieuwd hoe het is om daar te werken en te wonen. Kan iemand mij hier uit ervaring over vertellen?

Ben heel benieuwd !

Yolanda Hoebeke

• david

Het wonen in BJ zal je niet tegenvallen. Ik weet niet op jij ook gaat werken, zoniet probeer dan z.s.m. chinees te leren.

• Ward

Ik kan me alleen bij David aansluiten: wonen in Bj is heerlijk!

groeten

Ward

• Peter

Ik heb zelf een tijdje in het zuiden gezeten, in Zhu Hai. Ik kan niet zeggen hoe het leven in Beijing is, maar kan wel zeggen dat het leven in China een geweldige ervaring is geweest.

• gkw

Ik heb een maand in Shanghai gezeten voor mn werk, ik vond het erg leuk maar, de taal is een groot probleem.

Collega's van mijn werk hebben een lijst gemaakt met leuke dingen van stad om te zien in het Chinees en Engels.

Het reizen door de stad en daar buiten is dan eitje, gewoon je lijstje aan de taxi chauffeur laten zien.

Of de chauffeur van de zaak als je daar ook gebruik van mag maken.

Zelf rijden is volgens mij geen optie, ik zou binnen 5 minuten een ongeluk hebben.

gr.

gkw

• Jeanette

Hallo Yolanda,

Als het doorgaat en als jullie naar Shanghai gaan dan kan ik je wel in contact brengen met Nederlanders die daar wonen. Er is ook een Nederlandse vereniging.

Succes en veel plezier als het door gaat,

Jeanette

• yolanda

Hallo Jeanette,

bedankt voor de reactie. Zodra het definitief is laat ik het weten en maak zeker graag gebruik van je aanbod.

Groetjes,

Yolanda hoebekeJeanette schreef:

>

> Hallo Yolanda,

>

> Als het doorgaat en als jullie naar Shanghai gaan dan kan ik

> je wel in contact brengen met Nederlanders die daar wonen. Er

> is ook een Nederlandse vereniging.

> Succes en veel plezier als het door gaat,

> Jeanette