nu in china

• jaap

Hallo,

Wil even zeggen dat iedereen die zegt dat het openbaarvervoer in china bijna niet te doen is ongelijk hebben.

We reizen nu 2 weken in china en hebben nog nooit dagen moeten wachten op een plaats in de trein of bus. Ik weet niet waar die verhalen vandaan komen maar uit eigen ervaring weet ik nu dat het prima te doen is.

groeten jaap

• Kasper

Ola,

Ben net in China aangekomen, en wil veel gaan reizen per trein….is de soft-sleeper het extra geld waard?? Of is Hard-sleeper interessanter / beter om met andere mensen in conatct te komen?

Groet,

Kasper, vanuit Shanghai

• Marion

Hoi,

Wij zitten op het moment in Luang Prabang in Laos en hebben eergisteren besloten dat we via China naar Vietnam gaan reizen. Dat zal dan gaan door de provincie Yunnan. Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen met reizen in China en met name Yunnan. Kunnen we ons ook een beetje voorbereiden..

Alvast bedankt.

Groeten,

Marion

• jaap

Kasper,

Wij reizen nu veel met de bus, het is confortabeler en je ziet meer. En voor de bus betaal je misschien iets meer maar je komt ook echt overal.

Veel plezier en xian is een aanrader en in contact komen met chinezen wil moeilijk maar met het vertaal boekje van de lonely planet is het wel iets makkelijker.

Je moet wel als je bij een hotel komt meteen iets van de prijs afhalen soms wel 50 %. lukt dit niet gewoon weg lopen ze komen dan wel achter je aan en geven de prijs die jij wil.

Jaap en Heleen

• jaap

Marion,

Let op vanaf 27 september tot 7 oktober hebben de chinezen vakantie, dus zal het wel wat drukker zijn. En wij zijn niet in die hoek van China geweest dus kan je daar niks over vertellen.

Heleen en JaapMarion schreef:

>

> Hoi,

> Wij zitten op het moment in Luang Prabang in Laos en hebben

> eergisteren besloten dat we via China naar Vietnam gaan

> reizen. Dat zal dan gaan door de provincie Yunnan. Ik ben erg

> benieuwd naar jullie ervaringen met reizen in China en met

> name Yunnan. Kunnen we ons ook een beetje voorbereiden..

>

> Alvast bedankt.

>

> Groeten,

> Marion

• jaap

Oja nog iets,

Zijn zelf ook in Laos geweest en hebben een mooie en leuke ervaring onder in Laos. Daar moet je zeker naar toegaan dus gewoon de Mekong verder afzakken tot aan de grens met Vietnam. Er zwommen daar witte zoetwater dolfijnen 3 jaar geleden, maar daarvoor moet je er niet heen gaan de omgeving en de mensen daar gewoon geweldig.

Heleen en Jaap