Extra drukte 1e week oktober?

• Kat

Hallo,

Een vriendin en ik gaan met de Transsiberie/Transmongolie Express naar China. We arriveren op vrijdag 3 oktober in Beijng.

Via de postcards-sectie van de Lonely Planet-site heb ik gelezen dat de eerste week van Oktober een ramp is qua drukte, i.v.m. het Mid-Autumn Moon Festival (October) .

Weet iemand daar meer van? Zoals : of dat klopt, over welke data het precies gaat enzo?

Alvast bedankt!

Katja

• Koen

Gedurende nationale vakanties is het inderdaad erg moeilijk om treinkaartjes te krijgen. Er vind dan een soort grote volksverhuizing plaats!!

• Jeanette

Omdat dat de vrije dagen zijn hebben wij wel altijd gereisd in deze periode. En inderdaad het is druk maar wel te doen. Zeker binnenlandse vluchten lukte ons altijd. Maar ook het vinden van een betaalbaar hotel.

Alleen treinkaartjes waren wel moeilijker. Maar die heb je als je met de trans-express gaat al. En bij aankomst in Beijing is er vast nog wel een hotel te vinden.

(De tophotels voor 100-200 Euro per nacht hebben in ieder geval altijd nog wel een plekkie vrij ;-) )

Jeanette10-0

• david

het is niet door mid-autumn festival, dat is geloof ik 21-9 maar door de nationale feestdag op 1-10.

• karin

Ik ga in die periode vanuuit Nepal een trip maken in Tibet. Weet iemand of in die eerste week van oktober ook de Chinese ambassade in Nepal dicht is?