Windows ME & Chinese karakters

• Peter

Hoi…

Heb een probleem. Tot voor kort kon ik in Windows ME met Internet Explorer en Outlook voor een Chinese codering kiezen, zodra een homepage of e-mail bericht in het Chinees was.

Deze optie ben ik verloren na een systeem crash. Ik wil dit er graag weer in hebben, maar heb geen idee meer van hoe ik het lange tijd geleden voor elkaar gekregen heb.

Heeft iemand tips of suggesties? Alle hulp is welkom…

Peter.

• David

Als het goed is gaat dat vanzelf als je naar een chinese pagina gaat, bijv. www.sina.com.cn, dan vraagt ME of je de language pack wil installeren. Anders kan je het doen via windows update.

David

• Peter

Ja, hij vraagt wel of ik het service pack wil installeren, maar dat lukt niet. Bij Windows Update, zoals de installatie al aangeeft op het moment dat het downloaden mislukt, kan ik het language pack niet vinden.

• Danny

wat gebeurd er als in je Internet Explorer via

View -> Encording - > Simplified Chinese

aanklikt?

Danny

• Peter

Toen kreeg ik een melding dat ik de karakterset moest downloaden.

Inmiddels ben ik er al uit. Op de homepage van microsoft heb ik na lang zoeken het geen gevonden dat ik zocht: http://www.microsoft.com/windows/ie/downloads/recommended/ime/install.asp

Hier kun je de karakters ook downloaden. :-)

Bedankt voor de hulp…

• david

dat had mijn 2e poging geweest: de IME downloaden. In principe is die bedoeld als je karakters (via pinyin) wil typen. Maar naar blijkt is het dus ook voor lezen van websites. Op win98 heb ik 2 pakketen gedownload (de IME en karakterset geloof ik).

Een goed programma om zowel mee te lezen als te schrijven is NJ Star Communicator.

Als je deze opstart kan je ook zonder de windows update software karakters lezen.

• Peter

Hmmm thanks voor de tip. Ik hoef de karakters niet te kunnen typen, maar alleen te zien. Ik vertaal het op Internet omdat ik er toch niets van begrijp. :-)