binnenlandse vluchten

• jesse

Goeden middag,

zou iemand mij kunnen vertellen welke luchtvaart maatschappij ik het beste kan nemen voor binnenlandse vluchten? en/of er ook maatschappijen zijn die aanbiedingen hebben als je meerdere binnenlandse vluchten wil nemen in een bepaalde periode.

Alvast bedankt

• David

Het is moeilijk te zeggen welke maatschappijen het beste zijn voor binnenlandse vluchten omdat op de meeste routes meestal maar 1 luchtvaartmaatschappij vliegt tussen 2 steden. Over het algemeen zijn ze allemaal goed, ik heb op verschillende routes met verschillende maatschappijen gevlogen en geen problemen gehad.

• Jacques

Het beste kan je gewoon in de stad van vertrek bij reisbureautjes rondvragen. Meestal delen ze op straat ook kaartjes rond (business card-formaat) met daarop (meestal) veel lagere prijzen als dat je normaal zou betalen… Ik ben op die manier voor 750RMB van Kunming naar Beijing gevlogen… wat de normale prijs is weet ik zo 1, 2, 3 niet, maar op internet staat deze vlucht voor 1900RMB geadverteerd…

Jacques

• Alex

Op zich krijg je niet meer korting met die kaartjes dan dat je krijgt als je direkt naar de maatchappij zelf gaat. In elke grote stad zijn kantoortjes van de lokale luchtvaartmaatschappij en daar krijg je de beste prijs. Daarnaast kun je vaak nog wel afdingen, meestal zo'n 25%. 750 RMB voor een vlucht van Kunming naar BJ is trouwens wel een erg goede prijs! Ik geloof dat de normale prijs zo'n 1000-1200 RMB is. Boek je lokale vluchten nooit via internet in China, dan betaal je inderdaad 1900 RMB voor zo'n vlucht, altijd ter plaatse regelen!

Succes,

Alex

• Alex

Op zich krijg je niet meer korting met die kaartjes dan dat je krijgt als je direkt naar de maatchappij zelf gaat. In elke grote stad zijn kantoortjes van de lokale luchtvaartmaatschappij en daar krijg je de beste prijs. Daarnaast kun je vaak nog wel afdingen, meestal zo'n 25%. 750 RMB voor een vlucht van Kunming naar BJ is trouwens wel een erg goede prijs! Ik geloof dat de normale prijs zo'n 1000-1200 RMB is. Boek je lokale vluchten nooit via internet in China, dan betaal je inderdaad 1900 RMB voor zo'n vlucht, altijd ter plaatse regelen!

Succes,

Alex

• Jacques

750 was inderdaad een heel erg goede prijs!

Volgens de LonelyPlanet is de normale prijs 1450. Ik was al blij op de heenweg met 1000 RMB…

Ik moet er wel bij zeggen dat ik genoeg tijd in Kunming had om verschillende bureautjes te checken en een chinese vriendin die het woord kan doen helpt natuurlijk ook ;)

Verder wil ik eigenlijk weten of iemand ervaring heeft met het boeken van buitenlandse vluchten in China. Mijn vriendin komt in oktober hopelijk hierheen (op een bezoekvisum; 3 maanden), maar ik kan eigenlijk geen goedkope retourvluchten vinden vanuit China.

JP

• Ward

Boeken vanuit Europa is een STUK goedkoper als uit China. Doe geen moeite en boek je ticket vanuit Nederland/België!

groeten

Ward

• david

een omgekeerd retour is erg moeilijk en duur. Ik heb dat ook geprobeerd om Beijing-AMS-Beijing te kopen maar dan vanuit NL. In principe verkopen ze alleen tickets die in Amsterdam of ergens in Europa starten.

Probeer het via China Southern of KLM, er zullen best wel acties qua tarieven zijn.

• Danny

Mijn ervaring is anders.

Sinds het aangepaste SARS vluchten schema en de prijsstijgingen in Europa is China nu vaak goedkoper.

Wij hebben nu een ticket voor een rechstreekse vlucht in September van nog geen 8000 RMB (Euro 851.283). We konden met die dure Euro in NL niks goedkopers vinden. (tenzij je met kras gaat, maar dan kun je niet vanuit China naar Nederland boeken). Mijn ouders waren hier en konden alleen een ticket voor 1000 Euro krijgen. Ook bleken veel vluchten op korte termijn vol te zitten.

Reisbureautjes:

+86 10 64662363/4 (alleen Chinees)

of

http://www.traveling-china.com/

Succes!

PS: Binnenlandse vluchten zijn goed te boeken vanuit BJ.

Voor een enkeltje Kunming vanuit Beijing hebben wij ongv RMB 800 pp voor betaald (50% korting).