Homosexualiteit in China

• piet

Zoals je in het onderwerp kunt lezen ben ik geintresseerd in homosexualteit in China. Omdat ik binnenkort (10 aug) naar beijing vlieg ben ik opzoek naar een homepage waar ik adressen kan vinden van gaybars of clubs.

Zelf kan ik niks vinden, maar misschien weet iemand anders wel iets waar ik wat aan zou kunnen hebben.

Alvast bedankt. Piet

• ik

Je kan ze niet vinden omdat ze er officieel ook niet zijn! Ze zijn er wel, maar dan moet je echt zoeken, het is niet zo openlijk, eigenlijk absoluut niet zo openlijk als in NL.

• Ward

In San Li Tun Bei Lu (San Li Tun Noord straat - Bar street) zit een gay bar naar het schijnt.

Hoe die precies heet weet ik niet meer (Boys and girls denk ik), maar er hangt in ieder geval een rainbow vlag ter herkenning.

• Floor

In Qingdao aan de universiteit zit een organisatie (legaal) die opkomt voor belangen voor homoseksuelen en informatie verstrekt, vooral ook over AIDS. Als je wilt kan ik je wel in contact brengen met ze (ik weet niet of je Chinees spreekt, hun Engels is gebrekkig). In Shanghai heb je ook verschillende bars en voor www.adressen moet je eens in de Lonely Planet kijken.

Groetjes Floor

• Walter

Ik ken in Beijing twee cafe's die voor homo's zijn.Een heet “Orange” en de ander “On Off”.Allebei heel dicht bij San li tun.Ik heb wel vaker andere namen gehoord maar weet de namen niet meer en dus ook niet of ze nog bestaan.Maar als ik jou was,zou ik die twee eens bezoeken als je hier bent.Orange schijnt een heel slecht bezochte tent te zijn,dus ik denk niet dat je daar veel zal vinden,maar On Off zit altijd vol met mannen!